Avatar billede Chrizzdk Nybegynder
06. maj 2014 - 22:20 Der er 13 kommentarer

Computer går sort skærm og fryser

Goddav. min stationære pc er begyndt at gå i sort skærm og fryse.
selve Computeren er stadig tændt og Blæserene rotere. den eneste måde jeg kan få den til at Virke igen er at Holde Sluk knappen nede i 3-5 sec og så starte den igen. men den kan ikke være tændt i mere end 3 min før den laver det samme problem igen.

Jeg ved at det ikke har noget med temperaturen at gøre da jeg har prøvet Utroligt meget. og holdt øje med Core temp og Gpu temp, Ingen af delene var varmere end 55 Grader. så det undre mig utroligt meget. er også meget sikker på at det ikke er mine ram da jeg har prøvet med min kammerats ddr3 Ram istede for mine, men den gjorde det samme igen..
Jeg har prøvet at geninstallere Windows. Det virkede i 1 times tid og så begyndte den igen..

Mine specs er :
AMD Phenom II X6
Gigabyte GA-870A-UD3
12 Giga DDR3 Ram. Kan ikke lige huske Mhz'ne på dem
1tb hdd Næsten ny
750 Watt psu
Radeon 6970 hd 1 gb
Windows 7.

Tak for Hjælpen på forhånd
Avatar billede 220661 Ekspert
06. maj 2014 - 23:01 #1
Fortæller logbogen noget om disse fejl?
Avatar billede kibasnowpaw Nybegynder
07. maj 2014 - 19:02 #2
prøv af slå Slumretilstand eller  dvaletilstand fra og vis det ikke virker prøv af slå  pauseskærm fra også

jeg selv haft problem med af Pc'en fryse efter den er gåde i slumre-dvaletilstand
Avatar billede Chrizzdk Nybegynder
08. maj 2014 - 19:33 #3
#1 Logbogen?

#2 Kan lige prøve. men Jeg kan ikke kommet til at bruge computeren før at jeg har tvangs slukket den og startet den igen :)
Avatar billede Chrizzdk Nybegynder
08. maj 2014 - 19:38 #4
#2 det hele var slået fra
Avatar billede kibasnowpaw Nybegynder
09. maj 2014 - 03:09 #5
Det kan være så mange ting der er et par andre ting du kan prøve

Vis du har rude i BIOS'en kan du prøve af indlæse standart indstillingerne i BIOS'en se om det hjælper

Du kan også læse dette og prøve det igennem https://answers.yahoo.com/question/index?qid=20111022022552AA5GMk6
Avatar billede 220661 Ekspert
09. maj 2014 - 06:24 #6
Logbog: Højreklik computer og vælg administrer og gå i logbog. Find punktet Windows logger og se her i de underpunkter om der er fejl. og hvilken beskrivelse den har.
Avatar billede Chrizzdk Nybegynder
09. maj 2014 - 15:42 #7
#6 . Event id : 41 Source : Kernal-Power Log : System.
Det er det eneste der står ved critical
Avatar billede Chrizzdk Nybegynder
09. maj 2014 - 16:11 #8
#6 Har fundet 1 error inde under Windows logger som du sagde.
Error'en hedder Wusa
Avatar billede 220661 Ekspert
09. maj 2014 - 17:07 #9
Kernel fejlen kommer typsik altid når man tager strømmen pludseligt, og det er jo det du gør når du trykker på knappen og lukker computeren. Wusa kan have noget med opdatering af systemet at gøre. Har du haft problemer med opdateringer, og vil fjerne disse?
Avatar billede Chrizzdk Nybegynder
09. maj 2014 - 19:31 #10
Det eneste med opdateringer jeg har lavet, var windows updater og så Nogen enkelte drivers til Graffikkort osv.
Avatar billede Chrizzdk Nybegynder
11. maj 2014 - 20:13 #11
#5 jeg har brugt dit link. og det virker lige pt.
Jeg vender tilbage lidt senere :)
Avatar billede Chrizzdk Nybegynder
11. maj 2014 - 20:36 #12
Det virkede så ikke. Helt ny instalerret pc. Laver stadig samme fejl.
Avatar billede Chrizzdk Nybegynder
28. juli 2014 - 16:17 #13
Hvordan fikser jeg Wusa problemet`?