Avatar billede carnudo Nybegynder
07. maj 2014 - 15:25 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

EXCEL how to?

Hi,
I hope you guys speak english.

Here my question.

I have groups of information.
Each group contains products
Each product contain categories
Each category contains actions.

It is like a folder structure somehow.

Group 1
Product 1
Product 2
Product 3
Product 4
Product 5

Product 1
Category 1
Category 2
Category 3
Category 4
Category 5

Category 1
Action 1
Action 2
Action 3
Action 4

I would like to be able to have some kind of input box where I enter a group number, push enter
and get all the products in this group. Now, since it would be a bit messy to have also all the categories for all products and their actions, I thought about whether it was possible to click on a product and get then the categories and actions for each category.

Some groups have between 3 and 5 products.
Some products have between 2 and 5 categories
Some products have between 2 and 13 actions.

Does it make sense?
I could pay if anyone wishes to help
Avatar billede supertekst Ekspert
07. maj 2014 - 23:49 #1
Ja - det er forstået.
Løsningen kunne være en Userform (programmeret dialogboks), hvori valg kan foretages.
Du er velkommen til at sende filen, hvis en sådan findes. @-adresse under min profil.
Avatar billede carnudo Nybegynder
08. maj 2014 - 00:14 #2
Tak for svaret.
Mener du en userform som bruges sammen med excel? Og ikke bare for input af info, men for at displayet info på en overskuelig måde?
Jeg har en excel fil med datasheets for hver gruppe af data. Jeg ved ikke hvordan det er bedst at ordne data, derfor prøvede jeg at adskille det i datasheets.

Datasheet0 Groups
Datasheet1 Programmer
Datasheet2 Categorier
Datasheet3 Subcategorier

Hvis du skal kode selvet userform, hvad skal du have for det?
Avatar billede supertekst Ekspert
08. maj 2014 - 09:19 #3
Hej

Selv tak. Userformen kan opbygges evt. opbygges i en separat Excel-fil.
Jeg er nødt til at vide mere om opbygningen af den fil, som du nævner. Du er velkommen til at sende den - eller en model heraf.

Ligeledes hvordan ønsker du resultatet præsenteret?
Avatar billede carnudo Nybegynder
08. maj 2014 - 23:25 #4
Thanks again!
Sent you a mail!
Avatar billede supertekst Ekspert
08. maj 2014 - 23:35 #5
Tak - er modtaget.
Avatar billede carnudo Nybegynder
28. september 2015 - 09:52 #6
closing not relevant anymore