Avatar billede hans01 Nybegynder
08. maj 2014 - 07:26 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

hvordan gør jeg min menu bar responsive

jeg er ved at gøre min side tablet og mobil venlig, og jeg er startet fra oven. Min menu består af nogle billeder(rollover) som ligger i forlængelse af hinanden.

Menuen er pakket i en class <div class="nav"></div>

Jeg har rodet lidt med forskellige ting, jeg kunne godt tænke mig en menu som jeg har set med bootstrap. en form for collapsing menu, som når siden kommer under eks 600px, så collapser menuen til en klikbar dropdown menu.

er her nogen der kan pege mig i den rigtige retning?
Avatar billede keysersoze Guru
08. maj 2014 - 09:30 #1
Du kan ikke bare bruge bootstrap eller aflure deres kode?
Avatar billede henryhayes Nybegynder
08. maj 2014 - 23:47 #2
For at ændre sidens layout i forhold til enheden den vises på, skal du bruge media queries - her lidt på dansk http://www.nemprogrammering.dk/forum/viewtopic.php?f=6&t=830

Vil du bibeholde dine images som links, er det nok nødvendigt, at de skalerer ifht størrelsen af enheden - du kan indsætte en 'class' på images som bevarer størrelsesforholdet vandret og lodret - fx

img_scale  {
  width: 100%
  height: auto;
]

Bemærk at et klikbart link ikke bør være mindre end ca. 44px gange 44px
Avatar billede hans01 Nybegynder
03. juni 2014 - 08:22 #3
hej henryhaynes. Jeg er gået videre med dit forlag, smid lige et svar og tak for hjælpen..
Avatar billede hans01 Nybegynder
17. juni 2014 - 07:16 #4
lukker