Avatar billede NicklasBL Nybegynder
09. maj 2014 - 15:08 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

DNS problemer ødelægger internetfunktionen i browsere og nogle programmer

efter nogle dage uden internet på min egen computer har jeg endelig fundet ud af hvad mit problem er. Jeg kan f.eks. ikke browse på nettet, hverken med internet explorer elle google chrome. hvis jeg prøver får jeg denne fejlbesked på google chrome: "DNS_PROBE_FINISHED_NXDOMAIN" som jeg ikke ved hvad jeg skal gøre for at rette. Der er også nogle andre programmer som ikke virker (f.eks. Spotify), men så er der også nogle som virker helt fint (f.eks. Skype eller Steam).

Her i dag fandt jeg så ud af at min internet forbindelse virker udemærket, men at denne DNS funktion ikke virker ordenligt som gør at jeg ikke kan benytte mig af en URL når jeg surfer på nettet. Derimod kan jeg benytte IP'en fra et domæne såsom Google's IP (74.125.224.72) og surfe så meget jeg vil intil jeg ændre domæne. Jeg har selv prøvet en masse forslag på nettet, men ingen af dem hjalp, så derfor vil jeg se om der var nogle her med styr på sagerne som kunne få dette problem løst ;)
Avatar billede NicklasBL Nybegynder
09. maj 2014 - 15:41 #1
Glemte at nævne at jeg bruger Windows 8.1 som jeg ved gør det ikke stor forskel, men bare lige før nogle skal til at spørge :)
Avatar billede NicklasBL Nybegynder
10. maj 2014 - 22:15 #2
Problemet er endelig løst, så jeg lukker dette spørgsmål.
Avatar billede Blueeyez Mester
26. juni 2014 - 08:54 #3
Ændre din dns til 8.8.8.8 og 8.8.4.4

Dette kan gøres i routeren så er det blot at slukke touteren og så burde resten af maskinerne bruge denne dns i stedet..

Overvåger ikke tråden.