Avatar billede thejlmann91 Nybegynder
13. maj 2014 - 11:45 Der er 2 kommentarer

Flere tynde klienter

Hej
Jeg arbejder pt i et pengeinstitut. Vi har en del tynde klienter vi bruger når der er møde, eller hvis en medarbejder kort skal være i en anden filial. De logger ind på deres egen pc via RDP.
Vi har ca 60 medarbejdere og godt 15 tynde klienter.
Som det ser ud nu, skal vi manuelt oprette hver medarbejder på hvor enkelt klient. Er det muligt at når de bliver opretter på et sted, så bliver de også oprettet på alle de andre klienter?

Vi bruger hp t510 tynd klient
Og vores egne pc'er kører windows 7 32bit enterprise, hvis det betyder noget
Avatar billede The Real Yoda Juniormester
13. maj 2014 - 14:10 #1
Måske et lidt tosset spørgsmål.

men hvis de bruger tynde klienter - og alt deres data osv ligger på deres egen maskine - hvorfor er der så ikke bare en std bruger på den tyndeklient som alle bruger - og sålogger de bare på derfra til deres egen maskine/rdp ?
så skal brugeren kun sættes op en gang pr. tynde klient?

Derudover forstår jeg ikke hvorfor de skal forbinde til deres egen maskine, hva hvis den er slukket eller i udu?

Jeg ville da klart forslå at i gik over til en centraliseret RDP løsning.
På den måde ligger der aldrig noget på den ansattes computer - dvs. de kunne få bærbare - i stedet for tynde klienter.
Og det ville også være nemmere at skifte/administrere deres arbejdscomputere
Avatar billede thejlmann91 Nybegynder
13. maj 2014 - 15:10 #2
Beklager hvis jeg ikke har formuleret mig helt korrekt, er lidt usikker på hvordan det skulle formuleres bedst.

De skal være især oprettes med en bruger på de tyndeklienter, med deres pc-navn. Hvis der bliver lavet en standard bruger, skal de jo ændre i den hver gang, for at få adgang til deres egen pc.
Computerne bliver sjældent slukket, ellers skal de nok selv huske at tænde dem, hvis de benytte de tynde klienter.