Avatar billede catflap141 Nybegynder
14. maj 2014 - 17:07 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Mit net hopper af hele tidn

Er den mon en der kan hjælpe mig, mit net hopper at hele tiden og jeg forstår det ikke, det er sket efter at jeg satte min nye printer til routeren... nu kommer det sjove min Ipad og telefon virker fint på mit trådløse netværk.. ved ikke om i kender problemet, skal jeg geninstallere min printer (suk), eller skal jeg give mine pcér statisk ip adresse? håber i kan hjælpe
Avatar billede FastEthernet Novice
14. maj 2014 - 17:15 #1
Har du givet printeren en statisk IP-adresse, eller får den en tildelt af DHCP (routeren)?
Avatar billede catflap141 Nybegynder
14. maj 2014 - 18:50 #2
den får det tildel af dhcp
Avatar billede FastEthernet Novice
14. maj 2014 - 19:08 #3
Prøv at give den en statisk IP-adresse - i din routers "kontrolpanel" skulle du gerne kunne oprette en såkaldt reservation, hvor du reserverer en bestemt IP-adresse til en bestemt enhed/MAC-adresse. Sørg for at du bruger en IP-adresse der ikke allerede er reserveret til en anden enhed, og at den ligger uden for DHCP-servicens adresseområde; hvis DHCP f.eks. tildeler adresser i området x.x.x.10 til x.x.x.100, skal printerens adresse enten være under x.x.x.10 eller over x.x.x.100.
På denne måde sikrer du at printeren altid har samme IP-adresse, og at der ikke opstår konflikter med andre enheder på netværket.
Avatar billede catflap141 Nybegynder
14. maj 2014 - 19:47 #4
Hej Fastethernet, tak for dit lange og udførlige svar!

men lige et par ting, under egenskaber på printeren, og under porte, står der 192.168.1.1 (det samme som min router) , det er vel ok.. jeg har reserveret adr. 192.168.1.147 til printeren på routeren med printer MAC adr. og på selveprinteren har jeg givet den 192....147. men der er ikke hul igennem til printeren, hvor har jeg glemt noget
Avatar billede FastEthernet Novice
14. maj 2014 - 19:55 #5
Indstil printeren til at hente en IP-adresse automatisk (via DHCP), så skulle den gerne få tildelt adressen 192.168.1.147 som følge af din reservation i routeren.
Hvis du manuelt har indtastet IP-adressen til standardgateway (routeren) på printeren, så fjern også denne, da den automatisk bliver sendt med den anden adresse.
Avatar billede catflap141 Nybegynder
14. maj 2014 - 20:20 #6
Hej igen, jeg kan intet få til at virke, det hele blev noget øv efter at jeg installerede printeren, så jeg af installerer og geninstallerer printeren nu, men mange tak for hjælpen, du få point!