Avatar billede g9al Nybegynder
14. maj 2014 - 20:47 Der er 4 kommentarer

Findes der et automatisk program til resize og ftp?

Jeg har brug for et program der automatisk læser jpg filer når de havner i en billedmappe på vores server, laver en lille kopi (eks. 160x100) i en ny mappe (eks. small) og derefter automatisk sender de 2 størrelser med FTP til respektive mapper på en webserver (eks. big og small)
Kan nogen hjælpe?
Tak
Hans
Avatar billede jakobdo Ekspert
14. maj 2014 - 22:59 #1
Hvis du har lyst til at kode lidt selv, kan det "nemt" laves i powershell eller php. :o)
Avatar billede jakobdo Ekspert
14. maj 2014 - 23:01 #2
Jeg tror ikke du kan finde et program der kan begge ting.
Dog findes der en del der kan hver ting.
Så lidt google søgning vil give dig mange fine svar.
14. maj 2014 - 23:06 #3
Jeg kender ikke et som kan gøre specifikt hvad du ønsker.

Det ville dog være relativt nemt at lave en "speciel ftp klient" som kan gøre det (C#, C++...).

En anden mulighed er et script (bat, powershell...) som køre hver eks. 2 min.

Opgaver du skal "løse" er:
- Monitor folder
- Generate two thumbnails
- Upload via FTP
- Cleanup
15. maj 2014 - 14:26 #4
http://www.irfanview.com/ ... kan convertere fra "komandolinien" ... kan så indbygges i et script / bat / cmd program ..

Programmet kan også en masse andet smart ...