Avatar billede Martin1926 Nybegynder
15. maj 2014 - 19:48 Der er 4 kommentarer

IPhone 5 icloud låst.

Hej alle sammen.

Jeg reparere IPhones, dette har gået udmærket indtil videre. Jeg har idag købt mig en IPhone 5, med hensigt på er reparere den. Hende jeg købte den af kunne ikke huske koden til at låse den op og den var også tilknyttet hendes apple-id. Det skal lige siges at touch ikke virkede, da skærmen var knust. Jeg valgte at købe telefonen, jeg skiftede skærmen og satte den til itunes og satte telefonen i DFU mode, og itunes spurgte om jeg ville nulstille telefonen, og det valgte jeg selvfølgelig. Telefonen blev nulstillet, men når jeg skal til at konfigurere telefonen, står der er telefonen stadigvæk er låst til et apple-id. Det apple-id kan hun ikke huske. Jeg har googlet mig frem til at, det er fordi find my iphone har været slået til og det skulle forhindre stjålne telefoner at blive solgt. Så jeg er lidt på røven nu? Hvad kan jeg gøre? Det er heller ikke muligt at jailbreake den, det har jeg også prøvet, men det kan jeg ikke fordi den ikke er konfigureret. Min eneste mulighed efter mit synspunkt er at kontakte apple, ellers så har jeg spildt mine penge. Er der nogle som har et kvik forslag? :-)

Med venlig hilsen
Martin
Avatar billede Blueeyez Mester
15. maj 2014 - 20:40 #1
Kontakt hende du har købt den af og så kan hun på apples side finde ud af hvad hendes icloud er..

Hvis du kontakter apple skal hun nok indover, da det ikke giver mening hvis de uden videre kan fjerne hendes icloud fra iphonen uden at hun dkal gøre noget.. Så ville det vel være nemt at stæle dem ellers ;-)
Avatar billede Martin1926 Nybegynder
15. maj 2014 - 21:48 #2
Hej!
Tak for svaret. Hun kan slet ikke huske sit apple-id åbenbart. Så jeg kan slet ikke bruge hende til noget :(

Hilsen Martin
Avatar billede Blueeyez Mester
16. maj 2014 - 00:43 #3
hendes apple id er hendes mail.. https://iforgot.apple.com/password/verify/appleid

Hvis hun ikke kan gennemføre den del, så ved jeg ikke om der er andre muligheder.. Du kan spørge Apple, men jeg tvivler.. (Det svarer jo lidt til  at glemme pin koden til ens dankort.. (Når det sker er eneste udvej  at få et nyt dankort).
Avatar billede dbentzen Nybegynder
04. marts 2015 - 22:22 #4
Der findes INGEN andre muligheder end at gå ind på www.icloud.com, logge ind, trykke på find min iphone og fjerne den fra enheder.
Det er en tyverisikring og apple support kan ikke fjerne den, desværre, da de ikke kan garantere telefonen ikke er stjålet.

Inde på icloud.com kan man også prøve at nulstille sit apple id.

Hvis hun er i tvivl, står der jo i telefonen en brøkdel af den mail som apple-id'et hedder.. Eks.  ****musen@gmail.com. Det kan måske hjælpe hende lidt.

Har du prøvet at kontakte din lokale telebutik og få dem til at undersøge Imei nummeret? Kunne jo også være forglemmelsen skyldes det måske ikke heeeeelt er hendes iphone .. selvom dette højst sandsynligt ikke er tilfældet. :-)