Avatar billede hannele Novice
21. maj 2014 - 10:55 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Drivere til xp.

Jeg har formateret en computer, efter den havde fået en virus, som blokerede den totalt. det er xp. Men den mangler nogle drivere, jeg har kigget i enhedshånstering og der er gule spørgsmåltegn ved Ethernet-Controller - Lydenhed - skærmkort - Sm-buscontroller - Ukendt enhed. Den har forbindelse til Netværket, det virker bare ikke, jo nok på grund af ovenstående. Hvor kan jeg finde disse drivere, og kan jeg så på vores anden computer få dem ned. Og via usb, over på den 1 computer. Eller ligger alle driverne i den anden computer, så jeg måske bare kan finde dem der. Den kører også xp.
Avatar billede Blueeyez Mester
21. maj 2014 - 11:54 #1
Du kan finde driverne på producentens side.. Fx hvis det er en acer så er drt på acers hjemmeside..
Avatar billede 220661 Ekspert
21. maj 2014 - 16:50 #2
Skriv hvad computeren hedder, og så kan vi måske hjælpe med at finde de rette drivere.
Avatar billede hannele Novice
21. maj 2014 - 19:17 #3
Underligt men computeren hedder ikke noget. Den er sammensat af forskellige dele fra en computerforretning. Men jeg har lige fundet løsningen. Jeg downloade denne her: C:\3DP\Net\1405 på den brugbare computer, brændte den og satte den i den der manglede. Den havde en masse drivere. Og lige præcis den der skulle bruges for at forbinde til internettet, den var der. Og så kunne den igen. Tak for svarene. Der er altid en udvej, når man kan skrive hertil og spørge.
Avatar billede Blueeyez Mester
21. maj 2014 - 19:22 #4
Blot for at komme til bunds i det.

Under bærbaren burde der stå et model nr / SN eller andet udover windows xp nøglen?
Avatar billede 220661 Ekspert
21. maj 2014 - 19:23 #5
Hvis du stadig mangler enkelte drivere kan du bruge Slimdrivers til at finde de sidste, når du har netforbindelse:
SlimDrivers:  http://www.driverupdate.net/  (den gule til venstre som er gratis) + fin guide fra Poko1:  http://gratisupload.dk/vis/676841/
Avatar billede hannele Novice
21. maj 2014 - 19:33 #6
Det er ikke en bærbar. Jeg har haft den ude, og kigget overalt, der er ikke nogen numre. 220661 ja, det gør jeg. Så det prøver jeg.
Avatar billede hannele Novice
23. maj 2014 - 13:31 #7
Så mangler der ikke mere, alt kører fint. og alle drivere er på plads , de sidste via dit link 220661. Tak for det, og smid gerne et svar. Venlig hilsen Hanne
Avatar billede 220661 Ekspert
23. maj 2014 - 18:36 #8
Super du fik den helt opdateret :-)
Jeg lægger et svar her.