Avatar billede mallih Nybegynder
25. maj 2014 - 18:58 Der er 1 kommentar

tilslutning af nintendo wii til samsung tv uden scart indgang

kære eksperter
Jeg har et problem i forbindelse med at tilslutte en nintendo wii til et samsung tv (model: ue22c4005) som ikke har en scart indgang. Det traditionelle kabel som fulgt med da den blev købt har 3 udgange: rød, hvid, og gul (2 til lyd og en til billed går jeg ud fra). Men der er blot 2 indgange på tv´et: gul og grøn, umiddelbart er der en til billed og en til lyd, men kan ikke lige gennemskue hvilke der skal tilsluttes for at få det til at fungere, eller om det overhovedet kan fungere uden en adapter? ydermere er jeg interesseret i hvilken adapter jeg skal anvende hvis det nødvendigt med en sådan?
Jeg har læst diverse tråde som primært diskutere composit contra component cables men de har umiddelbart flere udgange end jeg har plads til, hvorfor jeg nu stiller spørgsmålet her :)
På forhånd tusind tak for hjælpen!
venligst Martin Johansen
Avatar billede Nicklas Novice
30. marts 2022 - 13:51 #1
Det korte svar: Benyt en Wii HDMI adapter. Det er super let og alle tv har vel i dag HDMI indgang. Kræver ingen installation koster under 100 kr. Kan bl.a. købes her:
https://www.playshop.dk/wii-hdmi-adapter-hvid-nintendo-wii