Avatar billede henrik_40 Juniormester
26. maj 2014 - 11:33 Der er 1 løsning

Radio-knapper i DataGrid

Hejsa
Jeg er simpelthen ved at rive hårrødderne ud af hovedet. Det burde være simpelt.. .Jeg håber meget på Jeres hjælp.

Jeg vil lave et datagrid (eller skal jeg bruge GridView) indeholdende en radiobutton-list. Listen består af en en række emails og der skal være een Default-email i listen. Brugeren skal kunne have mulighed for at kunne ændre default-emailen ved at trykke på en af Radio-knapperne:

Default          |  Email
0 - Radioknap    |  hans@firma.dk
0 - Radioknap    |  Grethe@firma.dk

Det nærmeste jeg er nået til er nedenstående kode.

Koden mangler
- at kunne lave en af knapperne default ved indlæsning (default-værdien ligger i databasen)
- At knapperne tilhører en gruppe, så det kun er muligt at vælge een radio-knap

<asp:DataGrid ID="DataGridSPEmail" runat="server" CssClass="DataGrid" Width="400px"
        AutoGenerateColumns="False" BorderWidth="1px" AllowSorting="True">
        <HeaderStyle CssClass="DataGridHeader"></HeaderStyle>
    <Columns>
    <asp:TemplateColumn>
        <ItemTemplate>
                    <asp:RadioButtonList
                            ID="RadioButtonListDefaultEmail"
                            runat="server"
                            DataValueField="DefaultSPEmail" >
                        </asp:RadioButtonList>
        </ItemTemplate>
        </asp:TemplateColumn>

code - Behind
        private void DataGridSPEmail_ItemDataBound(object sender, System.Web.UI.WebControls.DataGridItemEventArgs e)
        {
            if (e.Item.ItemType == ListItemType.Item || e.Item.ItemType == ListItemType.AlternatingItem)
            {
              // Get Radiobuttonlist
              RadioButtonList optionlist = (RadioButtonList)e.Item.FindControl("RadioButtonListDefaultEmail");
              optionlist.Items.Add(new ListItem(" Default", "0")); // 0 true - 1 false
            }
Avatar billede henrik_40 Juniormester
19. juni 2014 - 10:06 #1
Jeg lukker....