Avatar billede microtec Nybegynder
17. august 2001 - 14:24 Der er 37 kommentarer og
3 løsninger

Hvordan skifter man søgemaskine i IE?

Jeg har vist bøsøgt en mindre serøs side på et tidspunkt.
I hvertfald er min start-side og default søgemaskine i Internet Explore blevet ændret (uden min viden).

Start-siden har jeg fået fjernet igen.

Den søgemaskine, der kommer når man prøver at besøge en side, som ikke findes driller lidt mere. Den er defult sat op til http://search.msn.dk/, men den er nu ændret til www.yoursearch.org
www.yoursearch.org åbner ofte et hav af ekstra vinduer.

Hvordan fjerner jeg www.yoursearch.org?
Jeg kan ikke finde nogen steder, hvor man kan ændre den søgemaskine IE default benytter (også ved tryk på Søg-knappen).
Avatar billede thaufer Nybegynder
17. august 2001 - 14:25 #1
det skal ordnes i regedit
Avatar billede microtec Nybegynder
17. august 2001 - 14:26 #2
thaufer >> Hvor i regedit?
Avatar billede thaufer Nybegynder
17. august 2001 - 14:27 #3
hkey_current_user --> Software --> Microsoft --> Internet Explorer --> Main --> Nøgleværdien: SearchPage
standard er http://www.microsoft.com/isapi/redir.dll?prd=ie&ar=iesearch
Avatar billede thaufer Nybegynder
17. august 2001 - 14:28 #4
hæng mig ikke op på noget hvis putteren crasher... :(
Avatar billede thaufer Nybegynder
17. august 2001 - 14:29 #5
http://www.google.com/intl/da/defaults.html
prøv dette for at få google som søgemaskine (anbefales kraftigt i stedet for msn!)
Avatar billede microtec Nybegynder
17. august 2001 - 14:31 #6
Den nøgle står allerede til den værdi.
Det må være gemt et andet sted også.

Bare rolig jeg hænger ikke nogen. Jeg leger ofte i regedit :o)
Avatar billede thaufer Nybegynder
17. august 2001 - 14:31 #7
ok
Avatar billede thaufer Nybegynder
17. august 2001 - 14:32 #8
men... brug google i stedet! :)
Avatar billede microtec Nybegynder
17. august 2001 - 15:14 #9
Hm, ordet yoursearch står slet ikke i regedit.

Hvor er det så gemt, og hvordan pokker har de fået ændret både min startside og søgemaskine uden jeg har opdaget det?
Avatar billede kapla Nybegynder
17. august 2001 - 18:20 #10
Prøv Ad-Aware kan måske hjælpe dig http://www.lavasoftusa.com/downloads.html
Avatar billede microtec Nybegynder
17. august 2001 - 21:54 #11
kapla0 >> Øh, hvad har det lige med mit spørgsmål at gører?
Avatar billede kapla Nybegynder
17. august 2001 - 23:16 #12
Det scanner for spyware, du siger jo at: \"default søgemaskine i Internet Explore blevet ændret (uden min viden). \" og det lyder lidt som spyware derfor foreslår jeg Ad-Aware ;) som kan fjerne det
Avatar billede microtec Nybegynder
17. august 2001 - 23:20 #13
kapla0 >> Ok. Den fangede jeg ikke i første omgang.
Det prøver jeg lige :o)
Avatar billede microtec Nybegynder
18. august 2001 - 00:49 #14
kapla0 >> Har kørt Ad-Aware og der blev også fundet spyware som er fjernet nu. Desværre hjalp det ikke på mit problem.
Taster jeg en ugyldig URL ind f.ek.s www.fgfdhfsh.dk popper www.yoursearch.org

thaufer >> Jeg har prøvet at tilføje google som beskrevet, men den virker kun på \"Søg-knappen\".

Avatar billede microtec Nybegynder
18. august 2001 - 01:01 #15
hov, det er sgu alle fejl 404, som får www.yoursearch.org til at poppe op.
Nogen, der kender til det?
Avatar billede microtec Nybegynder
18. august 2001 - 11:58 #16
kapla0 >> Du har ret i at det er Spyware. Jeg har oplevet et par gange at der popper et vindue op med bl.a. teksten \"your computer are spying on you\". URLen i vinduet er 66.40.16.228 og det er \"sjovt\" nok IP-adressen til www.yoursearch.org

Min virus-scanner kan ikke finde den. Ad-Aware kan heller ikke.

Har I nogen forslag til hvodan jeg får fundet og fjernet den spion???

Jeg hæver lige point til 100, da spørgsmåler vist ikke er så let.
Avatar billede kapla Nybegynder
18. august 2001 - 15:25 #17
Hvornår kom problemet, har du installeret nogle programmer for nylig det kunne måske være dem der gjorde det
Avatar billede kapla Nybegynder
18. august 2001 - 15:38 #18
Avatar billede kapla Nybegynder
18. august 2001 - 15:47 #19
Avatar billede microtec Nybegynder
18. august 2001 - 17:08 #20
Desværre :o(

Det første link gør er til nøjagtig det samme som thaufer forslår med Google. Det virker på \"Søge-knappen\".

Kuren på dit andet link virker ikke på www.yoursearch.org

I dette forum http://forums.gameplanet.co.nz/showthread.php?threadid=2467 er der en der beskriver det samme problem (søg på www.yoursearch.org). Jeg kan ikke rigtig blive klar over hvordan han løser problemet. Jeg har prøvet at flytte alle ActivX-komponenter uden held.

Jeg kan ikke komme i tanke om nogen programmer jeg har installeret for nyligt, der kunne installere SpyWare. Alt hvad der er installeret den sidste mdr. er fra folk jeg kender.
Avatar billede microtec Nybegynder
18. august 2001 - 17:17 #21
Ud over at jeg bliver stillet om til www.yoursearch.org hvis jeg indtaster en ugyldig URL, så er er det denne side, der popper op med mellemrum http://66.40.16.228/search/l8r3.htm

En \"anbefaling\" af at man henter CleanBrowser.
Jeg tør ikke downloade noget fra et firma, som benytter den form for \"markedsføring\".
Avatar billede kapla Nybegynder
18. august 2001 - 17:17 #22
Hvad version af IE har du?? måske kunne en opdatering hjælpe
Avatar billede microtec Nybegynder
18. august 2001 - 17:21 #24
Jeg benytter I 5.0

En opdatering fjerner vel ikke denne SpyWare, hvis den er gemt i f.eks. en ActiveX-component?
Avatar billede kapla Nybegynder
18. august 2001 - 17:23 #25
Avatar billede kapla Nybegynder
18. august 2001 - 17:24 #26
Man kan jo kun prøve, og hvis det så ikke virker har man da udelukket en mulighed
Avatar billede kapla Nybegynder
19. august 2001 - 13:43 #27
Avatar billede husi Nybegynder
19. august 2001 - 13:52 #28
Løsningen:
funktioner -> Internetindstillinger -> Avanceret -> marker \"søg ikke fra adresselinjen.
Avatar billede microtec Nybegynder
19. august 2001 - 21:24 #29
husi >> Det er en lappeløsning, som jeg har prøvet. Det løser problemet med søgning vil adressefelte, men de spontane pop-up kunner stadig. min PC er altså stadig inficeret med spy-ware :o(

kapla0 >> Tak, men det er ikke en rigtig løsning.

Avatar billede kapla Nybegynder
19. august 2001 - 21:37 #30
Avatar billede kapla Nybegynder
19. august 2001 - 21:39 #31
Avatar billede microtec Nybegynder
19. august 2001 - 21:53 #32
kapla0 >> Det fortæller ikke rigtig hvordan man kommer af med skidtet, men tak alligevel.

Jeg har selv fundet disse 2 links om problemet.

I http://forums.gameplanet.co.nz/showthread.php?threadid=2467 mener de at det er en ActiveX component.

I http://www.sysopt.com/forum/Forum5/HTML/006707-5.html påstår de at det stammer fra en opdatering i Phoenix BIOS.

Jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal tro/gører. Jeg har aldrig opdateret min BIOS, så den mulighed har jeg svært ved at tro.
Avatar billede skalerbar Nybegynder
20. august 2001 - 10:15 #33
Avatar billede microtec Nybegynder
08. september 2001 - 11:13 #34
Svaret er her http://ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=136897

Der er udnyttet samme teknik med at omdiregere søgningen ved at oprette en IP-adresse i filen Hosts i Windows-directoriet.

Microsoft har en patch her:
http://www.microsoft.com/technet/treeview/default.asp?url=/technet/security/bulletin/MS00-075.asp

Avatar billede microtec Nybegynder
08. september 2001 - 11:14 #35
Håber pointfordelingen er Ok.

I har virkelig forsøgt, men jeg fandt selv svaret :o)
Avatar billede microtec Nybegynder
08. september 2001 - 11:17 #36
I mit tilfælde var der i filen \"Hosts\" tilføjet denne linie:

66.40.16.218 auto.search.msn.com

Resultatet er at al trafik til auto.search.msn.com omdiageres til 66.40.16.218
Avatar billede kapla Nybegynder
08. september 2001 - 17:29 #37
Godt du fik det til at virke :-)
Avatar billede admire Nybegynder
25. februar 2002 - 21:48 #38
hvordan vil du så det ændret...jeg har nme.ig lidt samme problem....har fortunecity som start side
Avatar billede olh Nybegynder
08. maj 2002 - 13:36 #39
Hej microtec Jeg kan se at du har fåer løst et problem, jeg har samme problem, men det svar du henviser til er lukket ned. Kan du hjælpe mig
Avatar billede microtec Nybegynder
08. maj 2002 - 13:47 #40
Der var en del forskellige ting i artiklen. Jeg kan langt fra huske det hele.

I mit tilfælde, var der blevet tilføjet en ekstra linie i filen Hosts.sam (findes normalt i C:\windows).
Hvis der er en linie, der indeholder noget i retningen af auto.search.msn.com, skal du blot slette hele linien og gemme filen igen.