Avatar billede TInho Nybegynder
28. maj 2014 - 03:16 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Kritik til InfoBolig.dk!

Hej venner,

Min partner og jeg har længe arbejdet på vores hjemmeside http://www.InfoBolig.dk, hvor vi hjælper sælgere og købere på boligmarkedet. Vi kunne utroligt godt tænke os at få noget konstruktivt kritik - vi har set så meget på siden, at vi er bange for, at vi er blinde overfor de åbenlyse fejl!

Lad os høre fra dig!
Avatar billede repox Seniormester
28. maj 2014 - 07:56 #1
Flyttet.
28. maj 2014 - 09:23 #2
Jamen siden fungerer og er klar og tydelig og giver mange gode oplysninger.  Jeg har selv en aversion mod grå tekst på grå baggrund.  Meningen er vel først og fremmest, at det skal være let at læse.  Der er nogle links du skal have rettet til, såsom på siden med ejendomsmæglere, hvor klik på for eksempel ejendomsmæglere i Odense fører til Københavns siden.

I dine tekster synes jeg du somme tider snakker for meget og siger for lidt.  Jeg ville foreslå at lægge mere vægt på formidling af saglige oplysninger frem for tekster om det er bonderøvsk at have en lang gågade i Esbjerg eller bemærkninger om at ".. så har du til gengæld også et lækkert hus du kan flytte ind i - og det er jo det, der betyder noget på bundlinjen!"  Af saglige oplysninger savner jeg, for eksempel, forskellen mellem en købsaftale og et skøde.  Om begge siger du, at det er det sidste dokument i en bolighandel.  Om skødeskrivning advarer du om farer ved at skrive skøde selv, men du fortæller ikke noget hvad det er for slags farer og hvad man især skal passe på hvis man alligevel vil prøve at gøre det selv.  O.s.v.

Og så kan man let få det indtryk, at det egentlige formål med siden er at reklamere for boligadvokater (...Hvorfor ikke sove trygt om natten, når man kan gøre det? En boligadvokat ..... o.s.v) og at tjene på at referere.  Der er tæt med opfordringer til at søge tilbud fra ejendomsmægler og boligadvokat.  Hele siden med ejendomsmæglere i byerne er jo egenlig overflødig, for ud over et par ord om hver by ender de jo alle med en formular for at søge tilbud.

Eller er det mig der er for negativ?
Avatar billede Slettet bruger
27. juli 2014 - 10:42 #3
Fin side, footeren mener jeg kan være bedre.