Avatar billede stephanm Nybegynder
28. maj 2014 - 17:22 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Windows 8.1 og logitech mus

Hej,

Jeg har får nyligt lige fået en ny bærbar og på denne har jeg installeret win 8.1.
Den fungere fint og der er ingen problemer, indtil jeg sætter min logitech mus til.
Det er en G500s som jeg ved virker fint på andre computere.

Når jeg prøver at anvende min mus kan jeg sjældent hverken højre eller venstre klikke. Når dette sker er touchpad på samme måde.
Jeg kan nogle gange markere ting på skrivebordet mens jeg intet kan klikke på i menuen start.
Nogle gange kan jeg klikke på tingene inde i et spil mens jeg intet kan klikke på på skrivebord.

Er der nogen som har en idé til hvad der går galt eller nogen der har haft nogenlunde samme oplevelse med win 8.1 ?

Mvh.
Stephan
28. maj 2014 - 17:23 #1
Avatar billede stephanm Nybegynder
28. maj 2014 - 17:25 #2
Jeg har det som hedder. logitech gaming software 8.53.
Beklager det glemte jeg lige at tilføje.
Avatar billede stephanm Nybegynder
28. maj 2014 - 17:44 #4
Jep det har jeg.
28. maj 2014 - 18:07 #5
Lyder som noget hardware/software konflikt.

Virker musen med andre maskiner?

Har du prøvet et andet USB stik? Hvis du anvender USB 3, så prøv et USB 2 stik.

Hvem har produceret din bærbar og hvilken model er det?
Avatar billede stephanm Nybegynder
28. maj 2014 - 18:09 #6
Ja det virker meget underligt. Er normalt også nogenlunde til at løse problemer på en computer men har aldrig set det her før.

Musen virker helt fint på andre maskiner. Så overvejer lidt om det er win 8.1.
Synes det er underligt at det også gør effect på touchpad.
Hvis det var musen der var noget galt med skulle man mene at det kun ville være den der reagerede og ikke også touchpad.
Jeg har prøvet både usb 2.0 og 3.0.
Det er en Mm-vision. Gamer series.
28. maj 2014 - 18:55 #7
Hvis det er en Intel CPU/bundkort, så prøv at hente den nyeste chipset driver pakke - https://downloadcenter.intel.com/SearchResult.aspx?lang=eng&ProductFamily=Software+Products&ProductLine=Chipset+Software&ProductProduct=Intel%C2%AE+Chipset+Software+Installation+Utility

Hvis det ikke hjælper, så prøv at ændre USB indstillingerne for xHCI mode i BIOS.
Avatar billede stephanm Nybegynder
28. maj 2014 - 19:24 #8
Okay vil jeg prøve :) Vender tilbage :)
Avatar billede FrederikDenmark Nybegynder
28. juni 2014 - 22:35 #9
Vis der sker det samme med din mousepad som der gør med din mus så er det ikke musen der er noget galt med men din pc.

Hvor længe siden er det du købte den ? og er der stadig garanti på?

MVH Frederik
Avatar billede stephanm Nybegynder
19. august 2014 - 16:09 #10
Undskyld den sene tilbagemelding men troede jeg havde lukket debatten.

Det viste sig at være musen der var gået noget galt med.
Kontaktede logitech og fik sendt en ny og har ikke oplevet problemet siden.

Tak for hjælpen