Avatar billede Fistermand Novice
03. juni 2014 - 14:20 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Afspille wma filer med Windows Medie Player

Hej.

OS: Windows 7 64-bit Ultimate.

Jeg har TDC play. Jeg henter nogle musiknumre (WMA fil) og vil efter overførsel afspille dem.

Når jeg klikker på en af numrene får jeg denne meddelelse:
"Windows media Player kan ikke afspille, synkronisere eller brænde den beskyttede fil, fordi der opstod et problem med Windows media Player DRM - systemet. Du skal muligvis oprette forbindelse til internettet for at opdatere DRM-komponenterne. Klik på Onlinehjælp for at få flere oplysninger."

Når jeg derefter vil opgradere (klikker på opgrader), ser det ud som om den henter opgraderingen. Men den afslutter med meddelelsen om at den IKKE kan hente opgraderingen.

Jeg er godt klar over at musikfilene fra TDC play er beskyttet med såkaldt DRM kode. Men det har ikke tidligere voldt problemer blot at afspille musikfilene.

Denne DRM kode funktion - Skal den geninstalleres, hvis den ved en fejl er forsvundet fra min pc?

Jeg har efter råd 0-stillet Windows Mediaplayer ved at hente Microsoft`s "FixIt"
http://support.microsoft.com/mats/windows_media_player_diagnostic/da

for derefter at genindstille Windows Medie Player.

Microsoft Fix siger efterfølgende:

Scripregistrering bekadiget  - rettet
Nulstil Windows media Player - rettet
Windows Media Player-Bibliotek - rettet
Indstillinger for netværksstreaming af Windows Media er beskadigede  - rettet

Når jeg igen vil afspille, får jeg den samme melding som tidligere.
"Windows media Player kan ikke afspille, synkronisere eller brænde den beskyttede fil, fordi der opstod et problem med Windows media Player DRM - systemet. Du skal muligvis oprette forbindelse til internettet for at opdatere DRM-komponenterne. Klik på Onlinehjælp for at få flere oplysninger."

Og når jeg så går videre i support, kommer der disse meddelelser:

http://windows.microsoft.com/da-dk/windows7/idfallback

http://windows.microsoft.com/da-dk/windows/codecs-frequently-asked-questions#codecs-frequently-asked-questions=windows-7

Jeg bliver her i det sidste udklip advaret imod at downloade en codec-pakke, men tage kontakt til leverandøren.
Peger pilen ikke på TDC? Eller?

Jeg er blevet opfordret til at søge hjælp her på Eksperten.dk

På min bærbare pc har jeg samme TDC play. Her er ingen problemer.
Jeg har OS: Windows 7 64-bit Ultimate.

Med venlig hilsen

Jørgen L.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
03. juni 2014 - 14:46 #1
Fejlen kan ikke pege på TDC, da det jo virker for dig på en anden PC.

Ergo må fejlen ligge på din PC.

Jeg har selv haft fejlen for år tilbage - jeg kan desværre ikke huske hvad jeg gjorde for at løse den...

Men jeg er ret sikker på det indbefattede at tømme DRM-cachen.

Det foregår et stykke nede på denne liste: http://support.microsoft.com/kb/891664

Du bør løbe listen igennem, da der kan være andre gode råd - men den korte er: Slet filerne i C:\ProgramData\Microsoft\Windows\DRM (ProgramData mappen kan være skjult)
Avatar billede Fistermand Novice
04. juni 2014 - 00:24 #2
Mange tak for dine forslag.

Jeg har prøvet dit forslag, men desværre uden positiv resultat.

Jeg har fundet en DRM mappe. Den indeholder en xml dokument som hedder licens. Det er alt. Den samme mappe på min bærbare - hvor TDC play fungerer - har kun en tom mappe, som hedder DRM.

Jeg er  gået videre og fundet de to links. Det fører heller ikke til noget resultat.

http://support.microsoft.com/kb/976590
(Download ResetDRM værktøj)

Har også prøvet dette:
http://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_7-pictures/trying-to-reset-drm-on-windows-7-64-bit-upgrade/66444a2e-51c5-4458-a387-f6d55ec01578

Hvis du kommer i tanker om hvordan du løste dit problem hører jeg selvfølgelig gerne fra dig.

Lige nu synes jeg at være gået i stå.

PS: Jeg kan ikke overføre/kopiere de rigtige ting (DRM system) fra min bærbare og så få TV play til at fungere på min stationær?

Med venlig hilsen

Jørgen L.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
04. juni 2014 - 09:35 #4
Nej, desværre - jeg kan huske det tog ret langt tid, og mange forsøg, før det lykkedes.

En omgåelse kunne muligvis være at installere WinAmp - http://winamp.da.softonic.com/

Som jeg husker det, fungerede den, da den åbenbart håndterer DRM på en anden måde end Windows Mediaplayer. Men jeg kan tage fejl ;-)

Jeg var også ude i afinstallation/opdatering af Mediaplayer - men jeg mener altså at DRM mappen var min løsning.

Skal nok vende tilbage hvis hukommelsen skifter mening...
Avatar billede Fistermand Novice
18. juli 2014 - 00:20 #5
Jeg har droppet TDC. Så nu kan bruger andre medie-player.