Avatar billede Widefelix Novice
04. juni 2014 - 11:54 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Hvordan bruger jeg min cpu's grafikkort?

Hej eksperter. Jeg har lige fået en ny gamer pc, orker ikke skrive alle specs. Men min cpu har som der står på pakken et Intel hd4600 grafikkort indbygget, og jeg aner ikke hvordan jeg bruger det. Det er ikke fordi jeg vil erstatte det med mit primære grafikkort men til reserve, jeg har en hdmi udgang i mit mb, men der sker intet når den er tændt og tilsluttet til skærm. Det er forresten Intel i5 4670k og et Asus Maximus Vi Hero
Avatar billede poko1 Ekspert
04. juni 2014 - 13:25 #1
Dit Intel bruges til almindelige Ting Og det andet ATI eller NVIDIA?? slår automatisk til ved krævende opgaver.
Sådan styrer du ekstra skærme
http://gratisupload.dk/vis_billede/710662/
Avatar billede Widefelix Novice
04. juni 2014 - 13:52 #2
Så det er min Intel der viser alt som skrivebord ogbdådan noget?  Også selvom begge mine skærme er sluttet til mit primære gtx 770?
Avatar billede Blandy Praktikant
04. juni 2014 - 14:36 #3
du kan se det i nvidia control panel om gpu den bruger til hvad. http://na.alienwarearena.com/forums/thread/39324/software/nvidia-control-panel-3d-settings
Avatar billede Widefelix Novice
04. juni 2014 - 14:55 #4
Fedt kan jeg så vælge hvilken gpu det valgte program kører på? Og integrated er min cpu's ikke? Men hvad med hdmi indgangen i mb, hvordan bruger jeg den?
Avatar billede Blandy Praktikant
04. juni 2014 - 15:14 #5
tit er det sådan, at lige så snart du sætter et indstikskort i motherboardet til grafik, så slåes al onboard grafik fra så intet video udgang i motherboardet virker. Det blev styret via a chipsettet, men ved ikke hvordan de opfører sig med APU(cpu gpu i en chip).

Tror kun du kan vælge gpu håndtering, i forbindelse med at den så kan spare en masse strøm, ved at den kun kører på cpu'ens gpu. Hvis det vel at mærke er valgt.
Avatar billede Widefelix Novice
04. juni 2014 - 15:20 #6
Så det vil sige at tager jeg mit grafikkort ud er motherboardets udgang tilgængelig?
Avatar billede shako Novice
05. juni 2014 - 08:52 #7
Din CPU's grafikkort slåes til når der ikke er sat et andet grafikkort til.

Hvis du gerne vil have den altid slået til - selv når der i forvejen er et grafikkort tilsluttet, kan det sættes inde i BIOS på alle Intel bundkort.
Avatar billede Widefelix Novice
05. juni 2014 - 19:23 #8
Super, Blandy vil nok mene du er den der fortjener pointene mest. Så hvis du lægger et svar giver jeg :)
Avatar billede Widefelix Novice
17. august 2014 - 11:46 #9
H