Avatar billede kemi66 Nybegynder
04. juni 2014 - 19:23 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Produktnøgle til win 7, 64 - køb online?

Win 7 produktnøgle, jeg har flere originale udgaver af win 7 på dvd, spørgsmål, er det ikke muligt at nøjes med at købe en produktnøgle online, istedet for at få flere win 7 udgaver..?
Har prøvet at finde noget, men syntes ikke det var muligt at finde..
Avatar billede claes57 Ekspert
04. juni 2014 - 20:48 #1
hvis du bare installerer en disk, så vil du indenfor 30 dage skulle aktivere din windows. Der mangler så en produktnøgle, og så får du tilbudt at købe en legal nøgle. Det er ret dyrt den vej, da der ikke gives rabat til oem, studie eller andet.
Så et køb af en ny disk fra forhandler kan ofte være billigere.
Avatar billede Antlars Novice
05. juni 2014 - 08:33 #2
Jeg tror spørgsmålet lyder på om man kan købe én produktnøgle som fungerer til alle de forskellige udgaver af Windows 7.
F.eks.: Home Edition, Professional osv.
Avatar billede claes57 Ekspert
05. juni 2014 - 09:09 #3
det kan man så ikke - det nærmeste er enterprise-versionen hvor man kan installere en i hele firmaet. Ikke tilgængelig for alm dødelige.
http://www.microsoft.com/da-dk/windows/enterprise/windows-8-1.aspx
Avatar billede kemi66 Nybegynder
06. juni 2014 - 10:19 #4
det er ikke til flere forskellige udgave såsom pro osv.
men kun til home edition.
Avatar billede claes57 Ekspert
06. juni 2014 - 10:32 #5
Der har været en familie-pakke med 3 tilladte installationer på et licensnummer. Det er udgået / det kan været du kan finde det hos en enkelt forhandler.
Min office (2007) er også en familiepakke. Så de har haft det flere gange.
Avatar billede kemi66 Nybegynder
15. juni 2014 - 18:33 #6
Nu har jeg kikket og spurgt ALLE vegne, men det har ikke kunne lade sig gøre at få et fyldestgørende svar, så lukker tråden her, skriver igen, såfremt der kommer nyt i sagen.. ;-)
Avatar billede kemi66 Nybegynder
28. juni 2014 - 21:10 #7
Blot lidt info, har nu mailet med microsoft, og det er ikke et tilbud de forventer bliver muligt endnu.

Eks :
Jeg har en win 7 home edition, 64bit
den kan jeg installere og gå online med, med det samme, skal blot købe en udgave inden 30 dage, og indtaste nøgle.

MEN...der vil ikke være noget problem i, at købe licens nøgle online, da den win 7 udgave jeg installere, selv tjekker hvad den er, og hvilken udgave osv osv.
Microsoft var ikke lukket for ideen, jeg som køber spare ventetiden, og de vil kunne sælge det online, uden problemmer, da min win 7, automatisk tjekker sig selv incl. nøgle.

Dette var blot info, til dem der evt. har tænkt på det samme som jeg har.. ;-)
Avatar billede kemi66 Nybegynder
16. november 2014 - 13:43 #8
Update 16-11-2014
En del af mit spørgsmål er besvaret, Microsoft vil pga. sikkehed ikke "uddele" licens nøgler, dvs, man køber blot nøglen, såfremt den kan bruges til en win 7 basic.
MEN....det er blevet taget seriøst, da de har haft undersøgt muligheden længe, så man nu kan købe win 7, basic-pro osv, betale, og modtager derefter et sikret link + nøgle, og man blot downloader win 7..  ;-)
Avatar billede Antlars Novice
16. november 2014 - 17:58 #9
De forskellige produktnøgler til Windows 7 kan købes via nettet.
Jeg har selv for kort tid siden købt til Windows7 prof. 64 bit., pris omkring 150,-
Avatar billede Antlars Novice
16. november 2014 - 18:05 #10
De har produktnøgler til en masse andet også.
http://www.keysonlineshop.com/
Avatar billede kemi66 Nybegynder
22. februar 2015 - 14:45 #11
lukker denne tråd, har fundet ud af at man nu kan købe, downloade bla. Win7, derefter modtage kode digitalt....er som sådan ikke en nyhed, dette fandt jeg ud af i Nov 2014.... ;-)