Avatar billede mathiesen_32 Nybegynder
05. juni 2014 - 17:46 Der er 11 kommentarer

Data fra inputbox til regneark

Et begynderspørgsmål.

Hvordan overføres et tal indtastet i en inputbox til en bestemt celle i et regneark?

Jeg arbejder i EXEL2010, og PCén har Windows 7 Home
Avatar billede kabbak Professor
05. juni 2014 - 21:31 #1
Public Sub test()
Dim tal As Variant
tal = InputBox("indtast tal")
Worksheets("Ark1").Range("A1") = Replace(tal, ",", ".")
End Sub
Avatar billede Mads32 Ekspert
06. juni 2014 - 10:59 #2
Mange tak for dit forslag. Det ser enkelt ud når man ved det. Det havde nok taget flere måneder for mig at finde en løsning.

Ved du i øvrigt hvordan man kan få kontakt til Sitet. Jeg har rettet min mailadresse, så jeg kunne ikke logge mig på, hverken med den gamle mail eller den nye mail. Jeg måtte oprette en ny profil for at komme på.
Avatar billede kabbak Professor
06. juni 2014 - 13:47 #3
Godt at du kunne bruge løsningen.

ang. kontakten, så skriv her om dit problem.

http://www.eksperten.dk/spm/CoAdmin/
Avatar billede Mads32 Ekspert
23. oktober 2015 - 17:39 #4
Da jeg er uerfaren bruger af eksperten, fik jeg ikke svaret så du fik dine point.    Jeg håber der sker nu.
Avatar billede kabbak Professor
23. oktober 2015 - 18:19 #5
Du skal acceptere mit svar, for at jeg får point
Avatar billede Mads32 Ekspert
23. oktober 2015 - 21:56 #6
tak
Avatar billede store-morten Ekspert
23. oktober 2015 - 22:45 #7
Hvordan man accepterer svar på eksperten.dk:
https://www.youtube.com/watch?v=s26DGiuvXBo
Avatar billede Mads32 Ekspert
08. januar 2016 - 18:26 #8
Hej Kapbak

Du hjalp mig for længe siden. Da jeg nu igen havde brug for hjælp, opdagede jeg at mit spørgsmål stadig er åben.  Du skrev at jeg skal acceptere dit svar for at give dig point, men ved de svar jeg har fået fra dig er der vist et felt til "afkrydsning" af accepter svar.

Jeg er ked af at du sikkert ikke har fået dine velfortjente point, men hvad kan jeg gøre?????
Avatar billede kabbak Professor
09. januar 2016 - 10:33 #9
du skal bare afkryds  "afkrydsning" af accepter svar og så tryk opret
Avatar billede Mads32 Ekspert
09. januar 2016 - 22:49 #10
Tak for dit svar.
Det var jeg godt klar over. Problemet er at der ikke er noget "Afkrydsningsfelt" på dine svar.
Avatar billede kabbak Professor
09. januar 2016 - 22:51 #11
;-)