Avatar billede weje Nybegynder
06. juni 2014 - 18:51 Der er 1 kommentar

Cisco ASA 5505 Load balancing

Har en Cisco ASA 5505, med én ekstern ip tilkyttet.
Jeg vil gerne have den til at load balance requests på port 443, til mine 2 interne WebServere (med shared content og shared config).

Kan det overhovedet lade sig gøre?

Jeg har selvfølgelig Googlet det lidt, men det eneste jeg finder er hvordan man sætter VPN balancing op på 2 x ASA med 2 eksterne IP.

Alternativet er at sætte MS NLB op på de 2 Web servere, men det vil jeg helst undgå, da jeg har lidt dårlige erfaring med den konfiguration.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
06. juni 2014 - 21:08 #1
Cisco's løsning på den udfordring hedder ACE lidt endnu, men det er ikke på en ASA.