Avatar billede trekkies Juniormester
10. juni 2014 - 18:45 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Ikoner mangler i startmenuen

Hej alle sammen

Min svigerfar har en bærbar med Windows XP på og den viser ikke Internet eller mail ikon i start menuen, hvis man går ind og sætter flueben ved at de skal vises i start, så sker der intet, jeg har prøvet "sfc /scannow" og kigge "Logbogen" igennem.
Men intet er hjulpet, kender I en løsning?

Ved godt at XP er stoppet nu, men den kan ikke opgraderes med en nyere version da bærbaren er ca 10 år gammel.
Avatar billede claes57 Ekspert
10. juni 2014 - 18:54 #1
via stifinder findes exe-filerne (internet explorer og outlook express). højreklik på dem og vælg opret genvej til skrivebord.
På skrivebord højreklikkes på processlinjen og værktøjslinjen hurtig start tilføjes. De to ikoner på skrivebord trækkes til hurtig start, og bruges der fra fremover (og kan så slettes fra skrivebord).
Avatar billede claes57 Ekspert
10. juni 2014 - 18:59 #2
Internet: "C:\Programmer\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE"
email: "C:\Programmer\Outlook Express\msimn.exe"
Avatar billede trekkies Juniormester
11. juni 2014 - 21:15 #3
Hej claes57

Jeg kan ikke oprette "hurtig start".
Menuen er låst, jeg kan ikke låse den op.
Har du flere forslag?
Avatar billede claes57 Ekspert
11. juni 2014 - 22:06 #4
Højreklik på processlinjen - der er også en lås menulinje. Klik på den, og du kan vælge og redigere. Lås den når ikoner er på plads, så de ikke fjernes utilsigtet.
Avatar billede trekkies Juniormester
17. juni 2014 - 08:46 #5
Jeg kan godt gøre alt dette, men menulinjen er stadig låst, selv om jeg "låser" menulinjen op flere gange, så vil den ikke låses op.
Avatar billede claes57 Ekspert
17. juni 2014 - 08:54 #6
Har du fået genveje på skrivebordet? Så træk ikonerne ned på start - hold stadig musknap nede og menu foldes ud. Træk ikon videre til hvor den skal være og slip så musknap.
Avatar billede trekkies Juniormester
13. juli 2014 - 11:44 #7
Intet virker.
Jeg har sagt til min svigerfar at han nok må købe en ny computer med Windows 7 eller 8.

Læg et svar claes57 :)
Avatar billede claes57 Ekspert
13. juli 2014 - 12:21 #8
Bare luk selv.
14. juli 2014 - 13:37 #9
Start - Kør ...
I boxen skrives eksempelvis

www.dr.dk

[ENTER]

kommer den SÅ frem ???
Avatar billede trekkies Juniormester
30. august 2014 - 12:42 #10
Lukker nu, min svigerfar har købt en ny bærbar med windows 7.