Avatar billede SHBendixen Nybegynder
11. juni 2014 - 06:51 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Materielstyring - program til det...

Hej eksperter.

Jeg skal bruge noget teknik til bestilling af materiel til en opgave.
Hvad kan jeg bruge?

Man skal kunne se tingene med billede (som en i shop), og når udstyr udleveres, så skal det kunne registreres på serienummer. Der skal også være mulighed for at returnere materiale, som kan genbruges eller ikke er blevet brugt.
Det hele foregår på et lukket netværk, og det sker kun internt i virksomheden, og derfor er der ikke krav til pris på tingene, og derfor er der heller ikke krav om betalingsmiddel.
Der kan leveres ting fra forskellige afdelinger, hvorfor der skal være flere leverandørere. Der kan godt være en central udleveringsafdeling, men del-levering vil klart være at foretrække.
Hvis muligheden for at brugeren kan se status på sin bestilling og evt. tidligere bestillinger, så vil det være perfekt, ligesom dansk sprog også vil være det.

Hvis det kræver yderligere forklaring, så skriv endelig. Jeg har muligvis ikke fået alle afklarende spørgsmål/svar med. Det er en af mine første forespørgseler.

Med venlig hilsen
Søren Bendixen
Avatar billede supertekst Ekspert
11. juni 2014 - 10:13 #1
Umiddelbart kunne det lyde som en database +  (evt. flere applikationer fra Office-pakken, hvis denne haves) + noget programmering - men flere detaljer er nødvendigt.
Avatar billede SHBendixen Nybegynder
11. juni 2014 - 10:25 #2
Hej supertekst.

Det lyder meget muligt.
Vi har den fulde officepakke til rådighed.
Hvilke oplysninger mangler?
Jeg kan straks sige, at den økonomiske del af det ikke må være særlig høj, da man ellers blot vil bruge det eksisterende "system" i MS Outlook.
/Søren
Avatar billede supertekst Ekspert
11. juni 2014 - 10:42 #3
Hej Søren

For at kunne sammensætte et sådan system er det nødvendigt med en beskrivelse af systemets ønskede flow. Som en begyndelse ville en beskrivelse af det nuværende være fint.
I givet fald er du velkommen til at vi fortsætter direkte via - min @-adresse under min profil.
Avatar billede SHBendixen Nybegynder
12. juni 2014 - 07:20 #4
Kunde kigger i katalog og finder ud af, hvad han skal bruge til sin opgave.

Lageret modtager bestillingen (det kan være flere forskellige lagre, da det ikke er sikkert, at tingene ligger samme sted) Disse oplysninger er defineret inde i systemet, hvor tingene skal leveres fra. når der så plukkes fra lageret, skal der for nogle ting indtastes et serienummer for tingene, så man ved hvem der har en specifik ting. Derefter kan alle ting sendes til kunden sammen med en blanket over de ting, som han skal returnere til lageret med henblik på genudlevering. Nogle ting kan ikke genudleveres, så dem kan kunden blot beholde, og disse er ikke anført på blanketten.

Når tingene så kommer retur til lageret, så lægger de tingene tilbage på hylderne og lagerbeholdningen bliver tilrettet. Der skal fortages kontrol af de tilbageleverede genstande med serienumre, så det sikres, at det er de samme, der kommer retur.

Der skal gerne være en form for log i systemet, så man altid kan gå tilbage for at se, hvem der har haft udleveret en specifik ting, og hvor meget der har været brugt til en bestemt opgave.
Der skal være en oversigt over, hvor mange stk. firmaet ejer af tingene, og hvor mange der er udlånt og hvor mange der er på lager.

Det var den hurtige beskkrivelse af arbejdsgang, håber at det kan bruges.
Avatar billede supertekst Ekspert
12. juni 2014 - 09:41 #5
Hej Søren

Tak for beskrivelsen. Jeg prøver at skitsere et system, der også vil indeholde supplerende spørgsmål.
Har du en mailadresse, der kan anvendes - så send en mail til min.
Avatar billede supertekst Ekspert
18. juni 2014 - 09:40 #6
Har du fået set på det fremsendte?
Avatar billede SHBendixen Nybegynder
11. august 2014 - 07:42 #7
Hej supertekst.

Tak for din indsats.
Jeg har kæmpet for at få noget økonomi ud af ledelsen, men de har lukket kassen i, så jeg bliver desværre nød til også at lukke ned for det.

Hvis du lægger et svar, så tildeler jeg dig point for indsatsen.

/Søren.
Avatar billede supertekst Ekspert
11. august 2014 - 08:25 #8
Hej Søren

Tak for meldingen
Skulle der senere komme lidt penge i kassen så giv blot signal