Avatar billede hans01 Nybegynder
11. juni 2014 - 07:52 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

valg af CMS til begrænset web shop

En af mine venner er lun på at få oprettet en web shop med salg af brugte vinduer, jeg tænkte straks på et CM system.

Man skal ikke kunne betale på kreditkort, siden skal udelukkende vise en række billeder som han selv skal kunne redigere i, samt beskrivelser og mål ect.

Er der er CMsystem der bedre and andre eller skal jeg bare ryge på OScommerce?
Avatar billede claes57 Ekspert
11. juni 2014 - 08:51 #1
OScommerce er helt ok. Jeg kom lige på, at når der så nok er mange små partier varer, og dermed en del udskiftning, så indfør også varenumre. Fx højde/bredde/løbenummer (3 4-cifrede tal, så fx 130017500002). Det vil kunne give en enkel søgning på vinduer i samme størrelse.
Avatar billede repox Seniormester
11. juni 2014 - 11:29 #2
Jeg vil nok springe osCommerce over baseret på erfaring.

Hvis det er en decideret salgsside, så kig på et e-commerce specifikt system i stedet for et generisk CMS.

Jeg er personligt ret glad for Shopify, men hvis det er open source du specifikt leder efter er PrestaShop, OpenCart og Magento de mest udbredte pt.
Avatar billede hans01 Nybegynder
11. juni 2014 - 11:33 #3
Hej Begge, tak for de hurtige svar.

Det skal helst være opensource løsningen. jeg kigger lige de 3 eks igennem, kender dem ikke på forhånd..
Avatar billede hans01 Nybegynder
13. juni 2014 - 08:26 #4
Nu fik jeg kigget de forskellige systemer igennem, de virker umiddelbart som lidt for komplekse, da jeg ikke har behov for indkøbs(købsmulighederne) det er mest et udstillingsvindue jeg har brug for.. Det må meget gerne have salgssidernes struktur som folk i almindelighed er velkendte med.

Hvad med wordpress eller jomla? til sådan en opgave..
Avatar billede hans01 Nybegynder
26. juni 2014 - 07:26 #5
Smid lige et svar, så jeg kan lukke sp..
Avatar billede Morbech Nybegynder
01. juli 2014 - 22:28 #6
Jeg ved ikke om jeg kan være til den store hjælp med dit spørgsmål, men jeg har arbejdet en del med Magento de sidste 3-4 år, og vil give dig ret i at det nok er lidt for kompleks til det du ønsker..

Umiddelbart ville jeg vælge wordpress, har arbejdet en smule med det i forbindelse med en blog, og jeg synes overskuelighed og enkelhed præger systemet..

Jeg glæder mig til at høre hvad du vælger..!!
Avatar billede hans01 Nybegynder
01. august 2014 - 07:06 #7
lukker sp