Avatar billede jesthe Nybegynder
12. juni 2014 - 11:02 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

database server/klient forbindelse

Hej.

Jeg har følgende problem i min lille virksomhed:
Jeg har et databaseprogram der kører på min primære computer med windows 7. Dette program vil jeg gerne både kunne læse og skrive i på en anden computer (windows xp) på en anden adresse, gerne samtidigt. Programmet er simpelt og det kræver kun adgang til filerne for at benytte - ingen installation. Jeg har prøvet med dropbox men det var for ustabilt. Jeg har tænkt på VPN, ville det kunne gå? Er der andre bedre løsninger ?
Mvh jesthe
Avatar billede claes57 Ekspert
12. juni 2014 - 11:29 #1
lad din primære pc være tændt - og installer teamviewer på det.
På din xp installerer du også teamviewer - og så kan du fra xp logge ind på win7, og du overtager simpelthen skærmbilledet. Du arbejder som sad du ved win7 (reelt kan du også bruge teamviewer fra ipad, og sidde i Kina og styre din database).
http://www.teamviewer.com/da/index.aspx
Avatar billede claes57 Ekspert
12. juni 2014 - 11:30 #2
obs - skal win7 maskinen bruges samtidig med at xp skal have databaseadgang, så sæt en 3. maskine på i firmaet, og kør teamviewer på den.
Avatar billede jesthe Nybegynder
11. august 2014 - 23:16 #3
Tak:-)