Avatar billede line240200 Nybegynder
12. juni 2014 - 16:46 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

TAB problemer

Hejsa alle sammen

Det skulle undre mig om ikke der en klog bruger herinde der kan løse mit problem.

Jeg har lavet en bruger formular i Excel VBA med text bokse og forsøger at styre TAB rækkefølgen.
Det går også godt et stykke hen ad vejen, men af og til når jeg har rettet i koden går der et eller andet galt.
Pludselig i stedet for at springe til næste textbox så flytter curseren sig bare videre i det felt man lige har indtastet.
Er der en der har en løsning på det?
Avatar billede H_Klein Novice
12. juni 2014 - 17:06 #1
Hejsa
normalt burde du kunne styre det via feltet"Tab index" i properties-vinduet når du har formularen vist i VB-vinduet.

med venlig hilsen

Henrik
Avatar billede line240200 Nybegynder
13. juni 2014 - 16:16 #2
Ja, men det er ikke rækkefølgen det er galt med, men at curseren nogle gange stopper i et af felterne og bare flytter sig til højre i indtastnings feltet.
Avatar billede line240200 Nybegynder
21. juni 2014 - 13:13 #3
ingen forslag?
Avatar billede line240200 Nybegynder
27. juli 2014 - 12:49 #4
Jeg har selv løst det ved at indsætte følgende:

Private Sub txtType_Change()
If InStr(1, txtRevision.Text, Chr(9)) <> 0 Then
    txtRevision.Text = Replace(txtRevision.Text, Chr(9), "")
    txtNavn.SetFocus
  End If
End Sub