Avatar billede ranni Forsker
13. juni 2014 - 17:19 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Mini DV bånd til PC

Hej.
Jeg har nogle miniDV bånd. De skal importeres via Firewire 4-pin, det har min nye PC ikke, så derfor har jeg fyret op under min gamle HP.
Jeg har instl.Win 7 pro og driver melder klar til brug, når jeg tilslutter min Canon md101, men intet kan finde kameraet og jeg kan ikke aktivere noget.
Kan I anbefale et downloads program, jeg evt. kan prøve med.
Avatar billede 220661 Ekspert
13. juni 2014 - 20:04 #1
Er alle drivere 100% på plads i din enhedshåndtering?
Avatar billede ranni Forsker
13. juni 2014 - 21:19 #2
Jeg prøvede at downloade forskellige programmer men de ville ikke færdiggøre instl.
Jeg instl. så igen Win 7 pro.
Der har så åbentbart været en fejl, selvom Win 7 ikke meldte nogen fejl, for nu kunne der instl. andre programmer  uden problemer.
Nu virker DV optagelse med Pinnacle Studio 14 men jeg er ikke helt tilfreds med kvaliteten, måske er den gamle PC  for lille, men til min nye PC (P.Bell LJ 71)uden Firewire indgang kan jeg ikke finde kabler, der kan omsætte Firewire 4-pin til HDMI eller USB, så der kan modtages video.
Avatar billede eurositi Ekspert
14. juni 2014 - 00:50 #3
Faldt over dette gratisprogram på Sourceforge.net:
http://sourceforge.net/projects/libdc1394/?source=directory

... Men hvis din PC, som har Firewire-port, er så langsom, så den løber tør for hukommelse og/eller lagerplads, bør du overveje én af følgende to muligheder:
- Anskaf dig en capture-boks, som har en Firewire-port. Den kan bruges til alle former for overførsel af såvel digitale som analoge videokilder. Både Canon,
- Køb et FireWire PCI indstik (desktop) eller PCMCIA (laptop). Dette er den billigste løsning, men det kan selvfølgelig heller ikke bruges til andet end netop dette formål. Firewire er en udgået standard nu om dage.

Én ting kan du dog ikke gøre: Et almindeligt "Firewire til USB" adapter-stik fungerer ikke til videooverførsel, da USB er en helt anden dataoverførselsteknik end Firewire.
Avatar billede ranni Forsker
15. juni 2014 - 11:35 #4
Tak for hjælpen fra jer begge.
Jeg fandt et program under jetstreamer.com, det kører udmærket bortset fra man ikke kan vælge 16:9 .
Nu har jeg købt Pinnacle 17 Ulti, så er jeg spændt om det er bedre.
Under min forgæves søgen efter en Grapper til DV er jeg stødt på besvær med at få DV til at arbejde med Win 7.
Jeg har i forvejen en Pin Dazzle med DV 6-pin port men den fungerer ikke.
Nu lærer man jo ikke noget ved ikke at prøve noget, så jeg bliver ved.