Avatar billede kthiesen Novice
15. juni 2014 - 18:39 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Microsoft server 2012 +Exchange 2010 +Outlook 2007 og et underligt certifikat

Jeg har installeret en Microsoft Server 2012 og derpå en Exchange 2010.

Når jeg vil oprette en konto i Outlook, så kører det fint til der kommer en dialogboks om at der er fejl i certifikatet.
Jeg kan se det er det certifikat, der ligger som standard på vores ZyWALL USG-50.

Hvordan kan det være outlook forsøger at bruge et standard certifikat på vores firewall?

Vh Kristen
15. juni 2014 - 21:25 #1
Dit certifikat på Exchange serveren skal være det som samme som gatewayen/firewallen præsentere.

Hvordan har du konfigureret Outlook Anywhere reglen på firewallen?
Avatar billede kthiesen Novice
15. juni 2014 - 22:34 #2
Hvordan har du konfigureret Outlook Anywhere reglen på firewallen?

Jeg var ikke klar over det var nødvendigt at konfigurere firewallen.

Hvad er det nødvendigt at sætte op på firewallen?
15. juni 2014 - 22:40 #3
Med firewallen mener jeg ZyWALL USG-50.
Avatar billede kthiesen Novice
15. juni 2014 - 23:25 #4
Jeg er klar over du mener vores ZyWALL, men hvad er det præcist, der skal sættes op i den for at det virker?
15. juni 2014 - 23:52 #5
Har du lavet en SSL Application regel, Virtual Service eller noget helt tredje?
Avatar billede kthiesen Novice
16. juni 2014 - 08:45 #6
Jeg er ikke haj, men tror jeg forstår hvad du mener.

Skal vi lave en portforward på 443 til vores server, så traffik på 443 bliver dirigeret til serveren?
Avatar billede kthiesen Novice
30. juni 2014 - 08:15 #7
Spørgsmålet lukkes.
Løsningen var at installere certifikatet på vores firewall til verificering ved https.