Avatar billede Buggelsgaard Novice
16. juni 2014 - 22:48 Der er 3 kommentarer

Billeduploadportal via mobil

Jeg skal i en uge være PRansvarlig for et arrangement i frivillig regi, hvor deltagerne i løbet af ugen skal kunne uploade billeder, som jeg så kan vælge imellem og poste de bedste på arrangementets facebookside eller andet medie, som jeg vælger. Der skal også postes andre ting på facebooksiden, som deltagerne dog ikke skal uploade, men det bliver ikke kun deltagernes billeder.
Jeg vil gætte på, at jeg vil modtage 3-400 billeder om dagen, måske mere-måske mindre.Worst case nok op til 1000 billeder på enkelte dage.
Jeg forventer at offentliggøre 10-50 billeder pr. dag, hvor jeg skriver lidt om de enkelte delarrangementer og så ligger 5-10 billeder ind.

De allerfleste deltagere er unge mennesker, så de vil sandsynligvis tage billedet og uploade det via MMS eller via en simpel portal, hvor de så kan skrive en kort tekst til billedet, så jeg har deres navn og hvad billedet handler om.

Optimalt ønsker jeg at oprette en profil på en slags portal, som de unge mennesker kan tilgå via en hjemmeside eller APP, hvor de så kan uploade deres bidrag til dagens billede.
Jeg har en idé om, at hvis de uploader til facebooksiden, så er det ikke så nemt for mig hurtigt at gennemse billederne, udvælge dem jeg vil bruge, trække dem over i et billedredigeringsprogram for at beskære eller fjerne rødøjne - eller noget andet - og så poste det. Vil egentligt bare gerne kunne gemme dem på min PC og så arbejde videre med dem derfra - men det skal være nemt og koste gratis - eller i hvert fald tæt på gratis.

Jeg skal også bruge billederne til tryk i et dagligt nyhedsbrev, der dels rundt.

HVAD kan jeg gøre/bruge?
Avatar billede claes57 Ekspert
17. juni 2014 - 08:33 #1
er det ikke bare instagram (det har mange i forvejen), og så et hashtag.
https://www.facebook.com/help/instagram/464700830247492/
Avatar billede Buggelsgaard Novice
01. juli 2014 - 09:22 #2
Nej -  ikke helt, da der ikke kan sætte de nødvendige spærringer
på. Men en kammerat har programmeret en portal til mig, så det fungerer nu.
Avatar billede claes57 Ekspert
01. juli 2014 - 09:40 #3
Ok, bare luk