Avatar billede bas Forsker
17. juni 2014 - 17:07 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Windows XP og USB 3

Hej

Så vidt jeg kan forstå, understøtter Windows XP ikke USB version 3.
Når jeg sætter en USB pen i, skriver Windows noget i retning af, at det ikke genkender eller kan finde USB enheden. Kan man installere en driver eller lign. sådan, at USB portene alligevel kan bruges, eller er man nødt til at installere et nyere styresystem?

På forhånd tak.
Avatar billede shako Novice
17. juni 2014 - 17:12 #1
Der er ikke mange udbydere der udbyder XP drivers til USB 3.0 devices, men hvis du har driveren kan du sagtens bruge en USB 3.0 device (du får dog ikke USB 3.0 hastigheder).

Jeg har en ekstern harddisk (USB 3.0) den virker fint på XP, fordi der følger drivere med.
Avatar billede bas Forsker
17. juni 2014 - 17:19 #2
Tak for hurtigt svar.
Ok, så der er ikke en driver generelt til Windows XP?
Det er et spørgsmål om, hvorvidt der findes en driver til
den pågældende hardware eller ej.
17. juni 2014 - 17:50 #3
De fleste hardware producenter vil ikke investere udviklingstid/ressourcer på Windows XP, da Microsoft ikke supportere det og fordi fra Vista og frem er driver arkitekturen anderledes.

Så ja, generelt vil du ikke finde USB3 drivers til XP.

IO/USB stacken er blevet betydelig bedre/hurtigere med nyere Windows udgaver, så jeg kan kun rekommandere at opgradere.
Avatar billede Blueeyez Mester
17. juni 2014 - 19:31 #4
Du kan prøve med slimdrivers hvis de stadig tilbyder drivere til xp, men husk lige at sige ja til backup delen!