Avatar billede dlgtjs Juniormester
18. juni 2014 - 08:36 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

makro optimering ????

Hej

Har brug for hjælp til optimering af makro der køre meget langsom og ustabilt. håber nogen kan hjælpe??

Sub Makro1()
'
' Makro1 Makro
' Sæt Filter = Vis
'
' Genvejstast:Ctrl+a
'
    Sheets("Blandinger Salatbland (PRO)").Select
    Selection.AutoFilter Field:=11, Criteria1:="VIS"

    Sheets("Forskærer (PRO)").Select
    Selection.AutoFilter Field:=11, Criteria1:="VIS"
    Sheets("Gulerod ØKO (PRO - PAK)").Select
    Selection.AutoFilter Field:=11, Criteria1:="VIS"
    Sheets("Gulerod (PRO)").Select
    Selection.AutoFilter Field:=11, Criteria1:="VIS"
    Sheets("Gulerod STAVE").Select
    Selection.AutoFilter Field:=11, Criteria1:="VIS"
    Sheets("Hvidkål (PRO)").Select
    Selection.AutoFilter Field:=11, Criteria1:="VIS"
    Sheets("Håndlavet (PRO)").Select
    Selection.AutoFilter Field:=11, Criteria1:="VIS"
    Sheets("Håndpak (PAK)").Select
    Selection.AutoFilter Field:=11, Criteria1:="VIS"
    Sheets("Lille Innotech (PAK)").Select
    Selection.AutoFilter Field:=13, Criteria1:="VIS"
    Sheets("Porre (PRO)").Select
    Selection.AutoFilter Field:=11, Criteria1:="VIS"
    Sheets("Salatbånd (PRO)").Select
    Selection.AutoFilter Field:=11, Criteria1:="VIS"
    Sheets("Spande (PAK)").Select
    Selection.AutoFilter Field:=11, Criteria1:="VIS"
    Sheets("Skive (strimler) (PRO)").Select
    Selection.AutoFilter Field:=11, Criteria1:="VIS"
    Sheets("Store Innotech (PAK)").Select
    Selection.AutoFilter Field:=13, Criteria1:="VIS"
    Sheets("Tern (PRO)").Select
    Selection.AutoFilter Field:=11, Criteria1:="VIS"
    Sheets("Tomat (PRO - PAK)").Select
    Selection.AutoFilter Field:=11, Criteria1:="VIS"
    Sheets("Miele - Joker ØKO (PAK)").Select
    Selection.AutoFilter Field:=11, Criteria1:="VIS"
    Sheets("Simionator (PAK)").Select
    Selection.AutoFilter Field:=11, Criteria1:="VIS"
    Sheets("Miele - Joker (PAK)").Select
    Selection.AutoFilter Field:=11, Criteria1:="VIS"
    Sheets("Variovac (PAK)").Select
    Selection.AutoFilter Field:=11, Criteria1:="VIS"

    Sheets("MAKRO").Select
End Sub
Avatar billede kabbak Professor
18. juni 2014 - 09:06 #1
Prøv om denne virker, er ikke testet
Sub Makro1()
'
' Makro1 Makro
' Sæt Filter = Vis
'
' Genvejstast:Ctrl+a
'
    Sheets("Blandinger Salatbland (PRO)").AutoFilter Field:=11, Criteria1:="VIS"
    Sheets("Forskærer (PRO)").AutoFilter Field:=11, Criteria1:="VIS"
    Sheets("Gulerod ØKO (PRO - PAK)").AutoFilter Field:=11, Criteria1:="VIS"
    Sheets("Gulerod (PRO)").AutoFilter Field:=11, Criteria1:="VIS"
    Sheets("Gulerod STAVE").AutoFilter Field:=11, Criteria1:="VIS"
    Sheets("Hvidkål (PRO)").AutoFilter Field:=11, Criteria1:="VIS"
    Sheets("Håndlavet (PRO)").AutoFilter Field:=11, Criteria1:="VIS"
    Sheets("Håndpak (PAK)").AutoFilter Field:=11, Criteria1:="VIS"
    Sheets("Lille Innotech (PAK)").AutoFilter Field:=13, Criteria1:="VIS"
    Sheets("Porre (PRO)").AutoFilter Field:=11, Criteria1:="VIS"
    Sheets("Salatbånd (PRO)").AutoFilter Field:=11, Criteria1:="VIS"
    Sheets("Spande (PAK)").AutoFilter Field:=11, Criteria1:="VIS"
    Sheets("Skive (strimler) (PRO)").AutoFilter Field:=11, Criteria1:="VIS"
    Sheets("Store Innotech (PAK)").AutoFilter Field:=13, Criteria1:="VIS"
    Sheets("Tern (PRO)").AutoFilter Field:=11, Criteria1:="VIS"
    Sheets("Tomat (PRO - PAK)").AutoFilter Field:=11, Criteria1:="VIS"
    Sheets("Miele - Joker ØKO (PAK)").AutoFilter Field:=11, Criteria1:="VIS"
    Sheets("Simionator (PAK)").AutoFilter Field:=11, Criteria1:="VIS"
    Sheets("Miele - Joker (PAK)").AutoFilter Field:=11, Criteria1:="VIS"
    Sheets("Variovac (PAK)").AutoFilter Field:=11, Criteria1:="VIS"
    Sheets("MAKRO").Select
End Sub
Avatar billede dlgtjs Juniormester
18. juni 2014 - 11:23 #2
tak for hurtig respons..jeg prøver omgående om den virker :-)
Avatar billede dlgtjs Juniormester
18. juni 2014 - 11:38 #3
run-time error '448'
Named argument not found
under debug stopper den ved første
Sheets("Blandinger Salatbland (PRO)").AutoFilter Field:=11, Criteria1:="VIS"  ?
Avatar billede kabbak Professor
18. juni 2014 - 22:39 #4
Ok, kan du uploade et eksempelark, så jeg kan teste.

Eller kan du sætte dette ind i din eksisterende kode

Application.ScreenUpdating = False' øverst i koden
' din kode
Application.ScreenUpdating = True' nederst i koden
Avatar billede dlgtjs Juniormester
20. juni 2014 - 09:50 #5
Makroen køre med dine tilføjelser, den viser bare ikke de ark den opdater mere, det er måske meningen med dine tilføjelser ?
:-)
Avatar billede kabbak Professor
20. juni 2014 - 11:49 #6
det er også meningen, så burde koden køre hurtigere, gør den ikke det ??
Avatar billede dlgtjs Juniormester
20. juni 2014 - 11:52 #7
Jo det gør den faktisk, ca dobbelt så hurtig, og den fejler ikke, det kunne den anden godt måske på grund af display belastningen..smid et svar min ven og tak
Avatar billede kabbak Professor
20. juni 2014 - 13:17 #8
et svar ;-))
Avatar billede dlgtjs Juniormester
27. august 2014 - 11:25 #9
Hej Kabak

Jeg har en kollega som ikke kan køre min gamle makro, uden at fejle med grafik, men din kan hun godt køre..ved du måske hvor problemet ligger ?
Avatar billede dlgtjs Juniormester
12. februar 2015 - 12:40 #10
lukket