Avatar billede Flim79 Nybegynder
18. juni 2014 - 10:50 Der er 2 kommentarer

Hvordan sorteres efter totalen?

Jeg har en db med fodboldkampe. Når en bruger gætter kampen rigtigt får denne 5 point. I min db er alle gæt tastet ind, og er gættet korrekt skriver der 5 point ud for denne.

Nu vil jeg gerne finde den totale score for hver enkelt.

Dvs totalpoint for bruger1, totalpoint for bruger 2 osv.

Disse skal så skrives ud, men selvfølgelig så den der har flest point skal stå først.

How to?
Avatar billede jakobdo Ekspert
18. juni 2014 - 11:21 #1
Hvordan er din tabel bygget op?

Du kunne måske lave noget ala:

//Utestet
SELECT SUM(point) AS total FROM svar GROUP BY user ORDER BY total
Avatar billede Stickano Nybegynder
19. juni 2014 - 09:16 #2
Det er ret nemt i PHP og vil gerne lave et eksempel til dig. Det kræver dog dine dokumenter er gemt som .php, samt oplysninger om hvordan din tabel (db) ser ud.