Avatar billede omn Mester
18. juni 2014 - 19:22 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Event = On Format i en Formular ?

I en formular viser jeg en række records. Hvis et felt har en ganske bestemt værdi ønsker jeg at ændre farven eller Bolde den pågældende record for at fremhæve opmærksomheden på lige netop denne record.
Jeg kan gøre det i en report (event = On Format) men jeg kan ikke finde en tilsvarende event i en formular. Findes der en metode ?.

If Me.LegalContract = "xxx" Then
Me!OPPNR.FontBold = True
Me!OPPNR.ForeColor = lngYellow
Else
Me!OPPNR.FontBold = False
Me!OPPNR.ForeColor = lngWhite
End If
Vh. OMN
Avatar billede terry Ekspert
18. juni 2014 - 19:37 #1
try using conditional formatting
Avatar billede omn Mester
18. juni 2014 - 20:30 #3
Hej Terry
Tak for dette svar. Det virker og du får point.
Min udfordring er dog at det felt som jeg spørger på ligger uden for skærmens billede og min ide var, at farvemarkere et andet felt indenfor billedet. For at undgå at brugeren skal scrolle til højre for at undersøge.
Hvis du har en løsning på det er der 100 point mere, men jeg er nået et skridt vider.
Tak
Avatar billede omn Mester
18. juni 2014 - 20:30 #4
Avatar billede omn Mester
18. juni 2014 - 20:32 #5
Avatar billede terry Ekspert
18. juni 2014 - 20:36 #6
;-)
You need to accept the answer I gave.
Avatar billede terry Ekspert
18. juni 2014 - 20:37 #7
spørger på ligger uden for skærmens billede ??

In the same form?
Maybe you need to explain a little more
Avatar billede omn Mester
18. juni 2014 - 23:01 #8
Yes in the same form. In each record I have more fields than I can see if I not scroll to the right. To avoid scrolling I want to highlight a field within the visible part of the scren on behalf of a condition in another field (outside the visible part of the screen).
Avatar billede terry Ekspert
19. juni 2014 - 17:59 #9
I'm a bit puzzled :-(
What is working?
When you use conditional formatting you can use values from any fields in the record even if they are not visible.

and thanks for the points