Avatar billede henrik_40 Juniormester
19. juni 2014 - 10:13 Der er 1 løsning

Læse fra GridView

Hej
Jeg har problemer med at læse fra Gridview.
.ASPX
<asp:GridView ID="GridViewAddedParts" runat="server"
                            ShowFooter="True" AutoGenerateColumns="False"
                            CellPadding="4" ForeColor="#010101"
                            GridLines="None" OnRowDeleting="GridViewAddedParts_RowDeleting">
                            <Columns>
                                <asp:BoundField DataField="PartNumber" HeaderText="Varenummer" />
                                <asp:BoundField DataField="Description" HeaderText="Beskrivelse" />

                                  <asp:TemplateField HeaderText="Pris">
                                    <ItemTemplate>
                                        <asp:TextBox ID="TextBoxPrice" Text='<%#Eval("Price", "{0:c}" ) %>' runat="server"></asp:TextBox>
                                    </ItemTemplate>
                                </asp:TemplateField>

                                <asp:TemplateField HeaderText="Antal">
                                    <ItemTemplate>
                                        <div style="align-items:center;">
                                        <asp:DropDownList ID="DropDownListPartsCount" runat="server">
                                            <asp:ListItem Value="1">1</asp:ListItem>
                                            <asp:ListItem Value="2">2</asp:ListItem>
                                            <asp:ListItem Value="3">3</asp:ListItem>
                                            <asp:ListItem Value="4">4</asp:ListItem>
                                            <asp:ListItem Value="5">5</asp:ListItem>
                                            <asp:ListItem Value="6">6</asp:ListItem>
                                        </asp:DropDownList>
                                        </div>
                                    </ItemTemplate>
                                    <FooterStyle HorizontalAlign="Right" />

                                </asp:TemplateField>
                                <asp:CommandField DeleteText="Slet"  ShowDeleteButton="True" />
                            </Columns>
                            <FooterStyle BackColor="#507CD1" Font-Bold="True" ForeColor="White" />
                            <RowStyle BackColor="#EFF3FB" />
                            <EditRowStyle BackColor="#2461BF" />
                            <SelectedRowStyle BackColor="#D1DDF1" Font-Bold="True" ForeColor="#333333" />
                            <PagerStyle BackColor="#2461BF" ForeColor="White" HorizontalAlign="Center" />
                            <HeaderStyle BackColor="#507CD1" Font-Bold="True" ForeColor="White" />
                            <AlternatingRowStyle BackColor="White" />
                        </asp:GridView>

Jeg har haft delvis held til at læse Gridviewet med denne kode:

            foreach (GridViewRow row in GridViewAddedParts.Rows)
            {
                for (int i = 0; i < GridViewAddedParts.Rows.Count;i++ )
                {
                    LiteralTest.Text = LiteralTest.Text + "<br />" + row.Cells[i].Text;
                }

Jeg får de to første kolonner: Varenummer og Beskrivelse.
Hvordan får jeg fat i felterne TextBoxPrice og DropDownListPartsCount ???
De ligger begge i et Templatefield.
Avatar billede henrik_40 Juniormester
19. juni 2014 - 10:39 #1
Fandt ud af det :-)

            foreach (GridViewRow row in GridViewAddedParts.Rows)
            {
                for (int i = 0; i < GridViewAddedParts.Rows.Count;i++ )
                {
                    string pris = ((TextBox)row.FindControl("TextBoxPrice")).Text;
                    int antal = int.Parse(((DropDownList)row.FindControl("DropDownListPartsCount")).SelectedValue);
                    LiteralTest.Text = LiteralTest.Text + "<br />" + antal;
                    LiteralTest.Text = LiteralTest.Text + "<br />" + pris;
                    LiteralTest.Text = LiteralTest.Text + "<br />" + row.Cells[i].Text;
                }