Avatar billede 1Dorte Guru
23. juni 2014 - 09:46 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Thunderbird. Kan ikke modtage mails. Muligvis adgangskode.

Hej.

Jeg bruger Mozarilla Thunderbird som mailprogram. Jeg har både en tdc mail og en yahoo mail, som jeg henter i programmer.

Min yahoo-mail giver ingen problemer. Jeg kan sende og modtage mails.

Jeg kan ikke modtage mail fra TDC:
Der står "Tilsluttet pop3.mail.dk" i et stykke tid. Der kommer ingen egentlig fejlmeddelelse, men til sidst står der "ingen nye meddelelser", hvilket ikke passer.

Jeg kan godt sende en mail fra tdc til fx min yahoo mail. Jeg modtager den, men jeg kan ikke se den i "sendt" under tdc-mail.

TDC har i deres ikke succesfulde hjælp ændret min adgangskode. Den nye kode har jeg tastet ind, da jeg sendte mail.
Kan jeg også bruge "Adgangskodeadministratoren" i min indbakke? Hvis ja - hvordan?
Er det noget andet, som driller?

Hilsen
Dorte
Avatar billede claes57 Ekspert
23. juni 2014 - 16:39 #1
gå ind på http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=5678
se stykket
Specielt til brugere af Thunderbird
Bruger du mailprogrammet Thunderbird, kan du med programmet TDC Mail Support automatisk opsætte din mail. Læs mere og hent TDC Mail Suppport her
følg det link, og den vil kunne (siger de) sætte konto op for dig.
Avatar billede 1Dorte Guru
23. juni 2014 - 20:04 #2
Hej

Jeg har tidligere været på tdc.dk/4444 og kørt en test. Først lavede jeg en "reparation", som gik godt (fra rødt til grønt flag). Dernæst lavede jeg en test. Testen består af 3 dele:
1.    adgang til internet  (testen viste ok)
2.    mulighed for at sende en mail (her fik jeg følgende svar:
Der kunne ikke oprettes forbindelse til asmtp.mail.dk. Enten er severen nede, hvilket er usandsynligt, eller også har du blokeret for adgangen gennem din firewall. Deaktiverer din firewall og klik på prøv igen.)
3.    mulighed for at modtage mail (kan først udføres, når 2 er bestået)

Jeg har for en sikkerhed skyld afprøvet dit link. Igen var der en fejl, som jeg ifølge tdc reparerede, men ved testen stod igen:
Der kunne ikke oprettes forbindelse til asmtp.mail.dk. Enten er severen nede, hvilket er usandsynligt, eller også har du blokeret for adgangen gennem din firewall. Deaktiverer din firewall og klik på prøv igen.)

Hilsen
Dorte
Avatar billede claes57 Ekspert
23. juni 2014 - 20:32 #3
har du prøvet med firewall deaktiveret? Hvis du ikke har installeret en, så har du standard fra windows. I kontrolpanel er 'windows firewall' - klik på den - i menuen til venstre er mulighed 'slå firewall til eller fra' (den skal slås fra).
Og så genstarter du maskinen (ikke dvale/slumre - men luk ned og start) og prøver thunderbird.
Avatar billede 1Dorte Guru
23. juni 2014 - 21:33 #4
Hej Claes57

Tak for tippet, hvordan jeg finder min firewall. Jeg har deaktiveret Windows firewall. Lukket computeren. Startet computeren. Kørt TDCs mailsupport, denne gang uden reparation, da den var grøn. Men ved testen samme fejl igen.

Jeg er helt på bar bund. Jeg giver gerne flere point, hvis du kan løse mit problem.

Jeg havde i fredags følgende problem
Jeg kan logge på tdc.dk, men når jeg så klikker på "mail" - arbejder computeren og kommer sidst frem med "Siden kan ikke vises".  Problemet er på min pc, min tablet. Det er ikke et problem hos TDC's medarbejder, på min mobiltlf. (mobiltnetværk og wifi hjemme).

I formiddags kunne jeg pludselig godt se min mail på computeren - vel og mærke uden at computeren havde været tændt i weekenden.

Da jeg i formiddags ingen problemer havde med min mail på TDC.dk, kunne jeg stadig ikke modtage mails i Thunderbird, men kunne godt sende mails.

Nu kan jeg igen ikke se min mail på computeren via TDC.dk. Og jeg kan hellere ikke sende mails via computeren.

Håber du kan hjælpe mig.

Hilsen
Dorte
Avatar billede 1Dorte Guru
24. juni 2014 - 06:56 #5
Godmorgen

Da jeg hertil morgen ville tjekke mail på min mobiltlf. observerede jeg, at jeg ikke kunne komme på "mail" på TDC.dk, når jeg var på wifi, men kun når jeg var på mobiltnet.

Jeg tændte og slukkede min isdn-boks, og nu virker skidtet. Jeg forsøger at klage til TDC over min boks, da der er tilbagevende problemer med den boks.

Tak for dit forsøg på hjælp.

Hilsen
Dorte
Avatar billede claes57 Ekspert
24. juni 2014 - 07:09 #6
Ok, du må få skiftet den boks gratis af TDC.
Avatar billede 1Dorte Guru
27. juni 2014 - 14:13 #7
Tak for din hjælp Claes 57.
Hidtil har TDC nægtet at skifte boksen. Næsten gang jeg får problemer med boksen, slukker og tænder jeg ikke, men ringer og brokker mig indtil de sender en ny boks.