Avatar billede Jolles Professor
24. juni 2014 - 07:24 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Linksys wrt54G router: Netværk blir sløvt

Når jeg tænder den trådløse tidligt om morgenen viser "panfløjten" sædvanligvis 4 af de 5 fulde punkter.
Kort efter ryger den ned til 2. Kan det være fordi nogen suger, eller er vi for mange på samme kanal?

Hvordan skifter jeg kanal, så jeg evt. kan komme ind på en, der ikke er så befærdet?
Og hvordan opdaterer jeg evt. firmware, hvis det er, hvad der skal til?
24. juni 2014 - 07:59 #1
Hvis jeg var dig ville jeg skifte routeren ud med noget nyere der som minimum understøtter 802.11n, hvis ikke 802.11ac.

Du kan bruge metageek inSSIDer (version 3 er gratis) til at analysere hvilke kanaler der bliver mest anvendt i dit område.

Det skal dog nævnes, at de flest nye routere selv kan finde ud af at vælge den mindst belastede kanal.
Avatar billede poko1 Ekspert
24. juni 2014 - 10:08 #2
Jeg har opdateret min WRT 45G Kører udmærket!
http://support.linksys.com/en-eu/support/routers/WRT54G
Her en Youtube vejledning
http://www.youtube.com/watch?v=x-9tTq9kMXY
Avatar billede Jolles Professor
12. juli 2014 - 18:08 #3
Tak Poko1. Det virkede. Læg et svar