Avatar billede brasso Forsker
24. juni 2014 - 17:18 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Cross-linket files, blokkerer for partition resize

Når jeg forsøger at ændre størrelsen på partion C, med Paragon Partition manager, kommer der en Error
###Some Error occurede: File system has allocation errors due to cross-linked files.
Run OS-built-in tools for checking and correcting this kind of errors.###
Jeg har kørt ckhdsk, uden at det gjorde en forskel.
Jeg har kørt sfc /scannow, alt iorden.
Hvordan får jeg rettet denne fejl?
Jeg har surfet en del rundt på nettet, men ikke fundet nogen fix.
Derfor håber jeg en af jer derude har oplevet det samme og fundet en 'Kur'.
Avatar billede brasso Forsker
25. juni 2014 - 12:56 #2
#1. Som jeg skrev så har jeg kørt chkdsk, og sfc /scannow.
Det hjælper ikke. Iøvrigt hanlder linket om MAC, Windows 7, og Windows Vista, så vidt jeg kan se.
Avatar billede Slettet bruger
30. juni 2014 - 12:40 #3
sfc /scannow bruger den automatisk alle muligheder?
Jeg plejer at bruge denne: sfc /r Finder beskadigede sektorer, og genopretter læsbare data. Men jeg ved ikke, om det gør en forskel på de beskadigede filer.
Avatar billede Slettet bruger
30. juni 2014 - 13:42 #4
Jeg googlede lige dit spørgsmål og så denne blev foreslået:
chkdsk c: /f  cmd skal så køres som Administrator.
Og jeg kan se, fra mine egne data, at det skulle rette fejl på disken.
Avatar billede brasso Forsker
30. juni 2014 - 21:09 #5
#3, sfc /scannow, skulle tjekke om alle windows filer er i den rigtige version, og ikke beskadiget.
#4 Min bruger på XP er en administrator konto.
Jeg prøver lige chkdsk /f, og vender tilbage.
Avatar billede brasso Forsker
30. juni 2014 - 21:33 #6
Har nu kørt chkdsk c: /f, uden at det gav en forskel.
Hvis der da så bare var et program der kunne vise hvilken/hvilke filer det er galt med, så kunne jeg jo vurdere om de tilhørrer et program, der bare kan afinstalleres.
Avatar billede Slettet bruger
30. juni 2014 - 22:03 #7
Jeg tvivler på, om der er nogen som kan sige det, for der er jo tale om en fejl, enten i forbindelse med utilsigtet ned lukning, forkert partitionering eller andet. Jeg tror desværre ikke du finder en redningskrans. Måske bliver du nød til, at nedlægge alle partitioner, og formatere disken?
Avatar billede brasso Forsker
25. juli 2014 - 14:46 #8
Hej
Problemet er løst. Kørte Gparted partitionerings programmet. Det fandt et par crosslinked files, men rettede selv fejlen, og min disk er nu partitioneret efter ønske.
http://gparted.org/download.php
Avatar billede jensenjs Juniormester
26. juli 2014 - 10:23 #9
Godt klaret.

Og tak fordi du vendte tilbage med løsningen på dit problem, det hjælper altid andre.

Jeg har aldrig haft problemet underligt nok, men kommer der ved jeg der er en løsning :-)
Avatar billede brasso Forsker
26. juli 2014 - 12:58 #10
#9. Selvfølgelig skal løsningen formidler. Jeg hader tråde der bliver lukket uden at løsningen beskrives. Jeg mener helt klart det er det mindste man kan gøre til gengæld for den hjælp man får.