Avatar billede gripskid Nybegynder
25. juni 2014 - 14:08 Der er 4 kommentarer

USB printer

Jeg har skiftet router til en Netgear R6100, og efterfølgende kunne jeg ikke få min Kyocera Fs4000Dn printer til at virke på netværket mere.
Jeg forsøgte så at sætte den i routeren via USB kabel, men stadig ingen forbindelse. Når jeg sætteren usb kablet i computeren virker den med det samme.
Nogen bud på hvordan jeg får hul igennem til printeren.

Mvh
Philip
25. juni 2014 - 14:51 #1
Er "Netgear R6100" beregnet til at kunne håndtere "Printerserver" via USB ?
Avatar billede 220661 Ekspert
25. juni 2014 - 16:11 #2
Nej det er usb porten ikke beregnet til.
Man kan sætte en ekstern harddisk på den til data og media streaming.
Den håndterer ikke de kommandoer en printserver bruger.
Skal du bruge printeren mellem flere computere så sæt den til en pc der kører det meste af tiden. Denne pc burde du så kunne opsætte som printserver for de andre enheder der skal bruge denne printer ved at oprette en netværksgruppe til dine enheder.
Avatar billede sadolin1978 Novice
25. juni 2014 - 16:14 #3
et lille forslag hvis det er en Dn model så er der vist indbygget netkort i den hvorfor så ikke sætte den til via netværket
Avatar billede 220661 Ekspert
25. juni 2014 - 16:19 #4
#3 Godt tip hvis dette er tilfældet :-)