Avatar billede NiklasNikNak Praktikant
25. juni 2014 - 14:13 Der er 21 kommentarer

langsomt internet, bærbar

Hej eksperter :)

jeg købte for et par måneder siden en packard bell bærbar, ms2384 hedder den vist. Har mobilt bredbånd fra Telenor. På et eller andet tidspunkt bemærkede jeg at nettet kørte virkelig langsomt, skal ærlig talt ikke kunne sige med sikkerhed om det hele tiden har gjort det, eller hvornår det evt begyndte, men er ret sikker på det var bedre i starten.
Jeg har talt med Telenor og de siger dækningen ikke fejler noget hvor jeg bor (Nørrebro i Kbh), og der er heller ingen problemer med mit abonnement. Men når jeg kører deres hastighedstest viser den en download hastighed på lige omkring 2 og en opload på omkring 1.5,hver gang, uanset hvad tid på døgnet jeg kører den.
Har i en idé om hvad der er galt og hvordan jeg fixer det?
Det eneste jeg har downloaded er java og lignende, ingen film osv. Og jeg bruger den ikke til porno eller andet fra.
Jeg har installeret avast og ccleaner.
25. juni 2014 - 14:49 #1
Velkommen til E. ...

---

Du/I skal altid skrive under hvilket Styresystem det drejer sig om!
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, Win8, OS/2, Unix, Linux, ... ?

---

Hvilken Browser / Internet program bruger du ?

Har du mulighed for at afprøve på en helt anden lokation / adresse end i Kbh. Centrum ?
Avatar billede 220661 Ekspert
25. juni 2014 - 17:22 #2
Rydder du op på den jævnligt?
Prøv at gennemføre denne pakke her og se om det ændrer på din hastighed.

Hent og instalér CCleaner  https://www.piriform.com/ccleaner
http://www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/
Lad programmet foretage en oprydning...

Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:
http://downloads.malwarebytes.org/mbam-download.php
http://www.eksperten.dk/guide/1605

Prøv at hente AdwCleaner her:
http://general-changelog-team.fr/fr/downloads/finish/20-outils-de-xplode/2-adwcleaner
Start programmet, og når det er startet trykker du på [Scan]
Pc scannes, og ved endt scanning skal du trykke på [Clean].
Og derefter (automatisk) genstart...
Tilbage fra genstart kommer en log, som du gerne må kopiere herind.
Mht.: Vista og Windows 7/8 - Højreklik på filen - Kør som Administrator.
Avatar billede NiklasNikNak Praktikant
25. juni 2014 - 18:40 #3
ok, det er noteret karise_larry :)
jeg har windows 8 og bruger firefox, har også explorer liggende på computeren, det er det samme der..

22061, jeg har ccleaner, henter li de andre og prøver dit forslag. ska li være sikker på jeg forstår ret: det sidste du skriver, mener du at når log'en kommer frem skal jeg højreklikke og så vil der i boksen stå "kør som administrator" som jeg så skal klikke på?
Avatar billede 220661 Ekspert
25. juni 2014 - 20:54 #4
Nej når du skal starte programmet skal du højreklikke på ikonet og vælge kør som administrator. Når log fra Malwarebyte og AdwCleaner fremkommer gemmer du dem og kopierer dem ind i tråden.
Og så fortæller du om det har hjulpet på din hastighed.
Avatar billede NiklasNikNak Praktikant
25. juni 2014 - 22:33 #5
det hjalp ik..

# AdwCleaner v3.213 - Report created 25/06/2014 at 22:25:07
# Updated 23/06/2014 by Xplode
# Operating System : Windows 8.1  (64 bits)
# Username : Niklas - NIKNAK
# Running from : C:\Users\Niklas\Downloads\adwcleaner_3.213.exe
# Option : Clean

***** [ Services ] *****

***** [ Files / Folders ] *****

***** [ Shortcuts ] *****

***** [ Registry ] *****

***** [ Browsers ] *****

-\\ Internet Explorer v11.0.9600.17126

-\\ Mozilla Firefox v30.0 (da)

[ File : C:\Users\Niklas\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\568mev4q.default\prefs.js ]

*************************

AdwCleaner[R0].txt - [752 octets] - [25/06/2014 22:22:35]
AdwCleaner[S0].txt - [674 octets] - [25/06/2014 22:25:07]

########## EOF - C:\AdwCleaner\AdwCleaner[S0].txt - [733 octets] ##########

Malwarebytes Anti-Malware
www.malwarebytes.org

Scan Date: 25-06-2014
Scan Time: 21:49:43
Logfile: log.txt
Administrator: Yes

Version: 2.00.2.1012
Malware Database: v2014.06.25.17
Rootkit Database: v2014.06.23.02
License: Free
Malware Protection: Disabled
Malicious Website Protection: Disabled
Self-protection: Disabled

OS: Windows 8.1
CPU: x64
File System: NTFS
User: Niklas

Scan Type: Threat Scan
Result: Completed
Objects Scanned: 267665
Time Elapsed: 30 min, 9 sec

Memory: Enabled
Startup: Enabled
Filesystem: Enabled
Archives: Enabled
Rootkits: Disabled
Heuristics: Enabled
PUP: Enabled
PUM: Enabled

Processes: 0
(No malicious items detected)

Modules: 0
(No malicious items detected)

Registry Keys: 0
(No malicious items detected)

Registry Values: 0
(No malicious items detected)

Registry Data: 0
(No malicious items detected)

Folders: 0
(No malicious items detected)

Files: 0
(No malicious items detected)

Physical Sectors: 0
(No malicious items detected)

(end)
Avatar billede NiklasNikNak Praktikant
25. juni 2014 - 22:40 #6
til gengæld er siden begyndt at hoppe når jeg klikker på et link..
Avatar billede 220661 Ekspert
25. juni 2014 - 22:59 #7
Det er de reneste logs jeg har set længe :-), så jeg kan godt forstå dette ikke løste dit problem.
Sidder dit net så i en usb stick?
Har du prøvet en anden usb port, dor at se om det er den der driller?
Avatar billede NiklasNikNak Praktikant
25. juni 2014 - 23:46 #8
stadig langsom..
Avatar billede NiklasNikNak Praktikant
26. juni 2014 - 14:30 #9
Mit net sidder i en dongle, har en gammel mac som jeg lige prøvede den i, downloadhastighed er en smule hurtigere (lige over 7mb) mens upload er det samme. Tænker om det måske kan være den dongle den er gal med så?

Har en gammel usb liggende fra telenor, prøvede lige at sætte den i min nye computer, men den skal åbenbart installeres, så jeg tog den ud igen, tænkte det måske kunne komme til at konflikte med den dongle der jo så i forvejen må være installeret? Ville lige høre eksperternes mening først :)

Usb'en er iøvrigt en huawei, og der står hspa+ på den, er det ikke noget med den så er forældet ifht 3g/4g?
Avatar billede MadsHaupt Juniormester
29. juni 2014 - 16:54 #10
Hvilken hastighed betaler du for?
Avatar billede NiklasNikNak Praktikant
29. juni 2014 - 17:33 #11
17-71 download, 5-43 upload..
Avatar billede MadsHaupt Juniormester
29. juni 2014 - 17:59 #12
Prøv at åbne joblisten og se hvor meget hastighed de forskellige processer bruger.

Skriv gerne hvilken proces der bruger for meget hastighed og hvor meget den bruger.
Avatar billede NiklasNikNak Praktikant
29. juni 2014 - 20:25 #13
hastighed: er det den kolonne der hedder cpu? hvor meget er for meget?
Avatar billede NiklasNikNak Praktikant
29. juni 2014 - 21:25 #14
tror det er mit modem/dongle den er gal med, driller også på min mac. Nogen der ved om der er noget man skal tage højde for med en zte mf665 på en windows 8 computer? har også en huawei e353..
Har prøvet at google begge, der er noget med opdateringer og noget der skal installeres men kan ikke finde ud af om det gælder min dongle/modem eller styresystem..
Avatar billede MadsHaupt Juniormester
29. juni 2014 - 21:31 #15
#13 det er den kolonne hvor der står "netværk".
Avatar billede NiklasNikNak Praktikant
01. juli 2014 - 09:22 #16
Hmm der står 0% ud for det hele.. tjekkede det nu, mens mit net var tilsluttet og flere faneblade åbne i browseren..
Avatar billede MadsHaupt Juniormester
01. juli 2014 - 16:03 #17
Hvilke og hvor mange enheder er koblet på netværket?
Har du kode på netværket?
Avatar billede NiklasNikNak Praktikant
02. juli 2014 - 17:00 #18
ik noget netværk, en usb i en packard bell ms2384.. ingen koder..
Avatar billede MadsHaupt Juniormester
02. juli 2014 - 21:22 #19
OK, så du har ingen router sat til, kun et direkte internet-kabel.

Prøv at teste forbindelsen hvor alt andet ind din Mac er slukket, og se om der er forskel.
Avatar billede NiklasNikNak Praktikant
02. juli 2014 - 22:11 #20
nej det mobilt bredbånd, ik fastnet. mac'en er lidt hurtigere i download, stort set det samme upload. så jeg tænker det må være den dongle mit simkort sidder i den er gal med..
Avatar billede MadsHaupt Juniormester
02. juli 2014 - 22:49 #21
Prøv at teste forbindelsen inde i huset, uden for huset og i en andet bygning hvis det er muligt, hvis det er nogenlunde det samme alle steder, så har du nok ret.