Avatar billede bas Forsker
26. juni 2014 - 07:59 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Windows XP - programmer timer ud

Hej

Vi har et par bærbare PC'er med Windows XP - Lenovo ThinkVanatage Thinkpad R52 og R60. Der er strømkabel i, og strømstyringen står til "Aldrig" i de tre punkter. Alligevel har PC'erne det med ligesom at lukke programmer ned (gå i sandby?) men først efter mange timer. Kan der være et andet sted i Windows eller i BIOS, hvor man kan slå fra, at systemet ligesom går i standby?

På forhånd tak.
Avatar billede Blueeyez Mester
26. juni 2014 - 08:44 #1
Når de går i standby ligende tilstand hvad sker der når de startes op igen?
Er de vinduer åbne som var åbne før?

Kunne godt mistænke at de nemlig lukker ned pga varme i stedet..
Avatar billede 220661 Ekspert
26. juni 2014 - 09:00 #2
Det gør Xp også helt midt i næste måned, når Java ikke understøttes af systemet længere ;-)
Avatar billede 220661 Ekspert
26. juni 2014 - 09:01 #3
Er i øvrigt enig i #1 når man tager tiden i betragtning.
Avatar billede bas Forsker
26. juni 2014 - 10:17 #4
Til #1:
Alle programmer er lukkede, og startes ikke automatisk op igen.
Det med varmen kunne måske være et godt bud.
Så måske er det bare løst med, at man slukker for PC'en en gang imellem.
Jeg er med på, at XP officielt er ophørt.
Avatar billede Blueeyez Mester
26. juni 2014 - 13:34 #5
#4 en mulighed er at skifte fra XP til linux evt Ubuntu eller Mint.

De er gratis og da det lyder som om de bruges i et firma og derfor er dette jo en måde at spare penge på os :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
26. juni 2014 - 14:06 #6
#5 Enig.
Avatar billede Blueeyez Mester
26. juni 2014 - 15:57 #7
Kom til at tænke på st Debian os er en mulighed. Det er et af de mest testede linux systemer som oftest fungere bedre på ældre maskiner. Ubuntu er udsprunget fra Debian og var Mint os hvis ikke de er endnu. (Bruger selv Ubuntu)
Avatar billede bas Forsker
26. juni 2014 - 16:05 #8
Det er et firma, og jeg har ikke mulighed for at lægge et andet styresystem på. Derfor er Windows XP udgangspunktet.
Og vi er måske ud i, at overophedning er en mulig årsag?
Andre bud?
Avatar billede 220661 Ekspert
26. juni 2014 - 16:15 #9
Har i overvejet at tilføje dette hack for at få opdateringer til dele af XP styresystemet?
http://betanews.com/2014/05/26/how-to-continue-getting-free-security-updates-for-windows-xp-until-2019/
Avatar billede Blueeyez Mester
26. juni 2014 - 16:21 #10
Overophedning - støv i blæser/kabinet - kølepastaen skal udskiftes - værstefald er blæseren dårlig, men det er der nok ikke stor chance for hvis ved følgende producent.

Kan os være bios trænger til en bios opdatering.

Husk dog dette er vejledende. Hvis maskinerne er på internettet vil jeg dog på det kraftigste fraråde brugen af XP. Behøver ikke være dig der ligger linux på medmindre det rr etmands firma.
Avatar billede MadsHaupt Juniormester
28. juni 2014 - 20:50 #11
bas, Supporten for Windows XP er ophørt, så der vil kun være problemer med den computer fremover ligegyldigt hvor meget du en prøver og løse problemerne.

Den bedste løsning ville være at købe en ny computer, men du skal kigge dig godt for inden du køber en ny computer, for at være sikker på at du ikke bare køber en langsom computer.

Skriv om mit forslag dur, hvis ikke må du rigtig gerne fortælle hvorfor mit forslag ikke kan bruges.
Avatar billede bas Forsker
08. oktober 2014 - 18:14 #12
Tak for jeres indlæg og beklager, at jeg først vender tilbage nu.
PC'en fik efterfølgende problemer med, at skærmen gik ud.
Nu er PC'en blevet erstattet af en stationær PC, og problemerne synes at være løst.

Er det mon blueeyez jeg skal giver points?
Avatar billede bas Forsker
20. november 2014 - 18:38 #13
Lukker.