Avatar billede scrat69 Nybegynder
26. juni 2014 - 10:37 Der er 4 kommentarer

C# Bitlocker pass recovery

hej Alle Sammen.

jeg sidder og arbejder på at få trukket bitlocker password ud af AD.
til et tool jeg udvikler. men har brugt hele dagen i går på at finde artikler ang dette og alle jeg har fundet på goggle. har jeg ikke kunnet få til at virke. er der nogen her der kan hjælpe. min kode ser foreløbig sådan her ud

      public string GetBitlockerKey(string Assetid,string Domain)
        {
            string bitlockerPassword = string.Empty;
            DirectoryEntry deEntry = new DirectoryEntry(Domain);
            DirectorySearcher searcher = new DirectorySearcher(deEntry);
            searcher.SearchScope = SearchScope.Subtree;
            searcher.ReferralChasing = ReferralChasingOption.All;

            try
            {
                searcher.Filter = String.Format("(&(objectCategory=computer)(cn={0}))", Assetid);
                SearchResult result = searcher.FindOne();
                object recoveryInformation = result.GetDirectoryEntry().Properties["msFVE-RecoveryInformation"].Value;

                if (recoveryInformation != null)
                {
                    bitlockerPassword = recoveryInformation.ToString();
                }
                else
                {
                    bitlockerPassword = "Failed to find the computer object.";
                }
            catch (Exception e)
            {
                // handle execptions
                return e.Message;
            }
            return bitlockerPassword;
        }
Avatar billede MadsHaupt Juniormester
28. juni 2014 - 19:51 #1
Jeg har programmeret meget, men jeg ved desværre ikke hvad en "Bitlocker pass recovery" er.

Så kan du forklare kort hvad din kode skal gøre, så vil jeg gøre alt hvad jeg kan for at hjælpe.
Avatar billede scrat69 Nybegynder
29. juni 2014 - 20:55 #2
Hej Mads. Jamen det jeg skal er at. Når man i AD slår en computer op man så højre klikker på den og vælger Property kan man se bitlocker passwordet. Det password skal jeg bruge i et Tool jeg arbejder på. Det har kun været muligt for mig at gøre det powershell dog i gennem c#. Men vil gerne skrive det i ren c# har du et bud? :-)
Avatar billede MadsHaupt Juniormester
29. juni 2014 - 21:46 #3
Jeg er ikke sikker på om jeg ved så meget lige på det område, men hvad er "AD", så vil jeg gøre alt hvad jeg kan for at hjælpe.
Avatar billede scrat69 Nybegynder
29. juni 2014 - 22:03 #4
AD. active directory:-) min fejl kunne bare ha skrevet det fra starten, i sted for forkortelsen.