26. juni 2014 - 19:20 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Glemt password på en Windows 2003 server

Det er altid et problem når man står over for et problem og søger her på sitet, man får en masse hits som ikke er relevant til spørgsmålet.
Og når man søger på Google får man ofte en løsning som hedder "Download dette værktøj" men tør jeg det.

Mit problem er at jeg har overtager vedligeholdelsen af en Windows 2003 server hvor den forrige administrator desværre er afgået ved døden ret pludselig.

Han var den eneste som kendte serverens password.

Findes der en forholdsvis simpel og troværdig løsning til at nulstille serverens password?
Avatar billede claes57 Ekspert
26. juni 2014 - 21:02 #1
hvis det ikke er vigtigt for firmaet - så er der jo ingen grund til at skrive det ned. Bare min mening.
Men ellers http://pogostick.net/~pnh/ntpasswd/
Avatar billede MadsHaupt Juniormester
28. juni 2014 - 18:32 #2
anton_kruse_andersen har du fået problemet løst?

Har du adgang til den computer server ligger på?
Avatar billede Cloudchecker Nybegynder
15. august 2014 - 12:08 #3
Har gode erfaringer med Hiren's boot CD. Både uden virus og andre underlige ting:
http://www.hiren.info/pages/bootcd

Nis // http://cloudchecker.dk
17. august 2014 - 15:31 #4
Jeg havde helt glemt dette spørgsmål stadig stod åben, jeg må hellere få det lukket.

Min søn (Uddannet datamatiker) kom hjem samme weekenden og hjalp mig.
Vi gjorde brug af http://pogostick.net/~pnh/ntpasswd/
Efter at denne routine var kørt skulle serveren startes i safe mode, og mappen 'Windows/n???' et eller andet skulle omdøbes.
Serveren skulle derefter startes normalt, og vi kunne oprette vores egen password.

Til Claes57, jeg vil give dig ret i din kommentar, selvom den ramte den forkerte.
Det er ikke min server.
Det er ikke mig der har oprettet den.
Jeg var blevet spurgt af den stakkels ejer, om jeg ville/kunne hjælpe.
Men læg et svar Claes, så får du point.
Avatar billede claes57 Ekspert
17. august 2014 - 15:36 #5
Ligemeget med point. Men godt, at det virker nu.
17. august 2014 - 15:44 #6
lukker