Avatar billede loukas Mester
27. juni 2014 - 03:28 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Langsom match

strconnect = "Driver={MySQL ODBC 3.51 Driver};Server=localhost;Database=enterprise11;User=MINBRUGER;Password=MITPASSOWRD;Option=3;"
Set objConn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
objConn.Open strconnect

'Bygger SQL
SQLTemp = "SELECT MATCH (title,description,url,meta) AGAINST ('" & strSearch & "') AS Score"
SQLTemp = SQLTemp & ",title,description,url,meta,filesize,hostid,lastmodified FROM docs "
SQLTemp = SQLTemp & "GROUP BY hostid ORDER BY SCORE DESC LIMIT 40"
Set objRS = objConn.Execute(SQLTemp)

Databasen indeholder ca. 150.000 poster. Men med ovenstående eksempel tager en søgning ca. 30 sec.
hvilket er alt for meget. Det er forøvrigt gemt i myisam.

Håber på hjælp til at gøre søgningerne lynhurg´tige
Avatar billede arne_v Ekspert
27. juni 2014 - 03:34 #1
Hvilke felter er der index paa?
Avatar billede loukas Mester
27. juni 2014 - 03:55 #2
Der er index på:
description
meta
author
cached
url
title
Avatar billede loukas Mester
07. september 2014 - 02:09 #3
LUKKER