Avatar billede 1Dorte Guru
27. juni 2014 - 14:20 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Sender mails korrekt, men ikke synlige i "sendt post"

Jeg bruger Mozilla Thunderbird. Når jeg sender en mail fra min tdc-mail, kan modtageren se den, men mailen er ikke i "sendt post".
Jeg har nogle andre mails (yahoo og gmail), hvor problemet ikke eksisterer.

Problemet med tdc-mailen er nyt. Problemet er kommet da jeg havde nogle problemer med i det hele taget af modtage og sende mails. Det var min tdc-boks, der var fejl på.
I min fejlsøgning efter problemer med at modtage og sende mails, ændrede TDC min adgangskode for min mail. Den nye kode har jeg tastet ind, da jeg sendt den første mail.

Håber du kan hjælpe mig.

Hilsen
Dorte
Avatar billede richardjensen Seniormester
27. juni 2014 - 14:42 #1
Har du indstillet så der også sendes en kopi til afsender ?
Avatar billede 220661 Ekspert
28. juni 2014 - 08:04 #2
Prøv at højreklikke på sendt mappen og gå i egenskaber.
I denne har jeg her tjekket af at mappen medtages i globale søgninger.
Herinde skulle man også kunne reparere dens indsksfil hvis den bliver beskadiet og ikke viser sendt post.
Under retningslinjer for opbevaring har jeg tjek i brug mine konto indstillinger, og nedenunder er der prik i ikke at slette meddelelser og nederst at beholde stjernemarkerede meddelelser.
Håber du har noget der du kan rette, så du får dem tilbage :-)
Avatar billede 1Dorte Guru
28. juni 2014 - 08:49 #3
Hej richardjensen. Hvordan gør jeg det?

Jeg har prøvet det, du skriver om 220661. Vender lige tilbage.

Hilsen
Dorte
Avatar billede 1Dorte Guru
28. juni 2014 - 11:49 #4
Hej 220661.

Hermed en lidt mere udførlig kommentar til det, du har skrevet.

Jeg havde sat flueben i "medtage meddelser i denne mappe i globale søgresultater". Standardtegnkodning står til "vestlig (ISO-8859-1)".

Jeg har tidligere, og nu har jeg gjort det igen: Jeg har trykket på "reparer mappe". Der sker tilsyneladet ingen ting, men hvis jeg inden for et par minutter trykker på "raparer mappe" igen, står der: "Handlingen mislykkes fordi en anden operation bruger mappen. Vent til denne operation er færdig og prøv igen."

Hilsen
Dorte
Avatar billede 1Dorte Guru
28. juni 2014 - 12:40 #5
Jeg har sendt en mail fra Windows Live Mail. Her er der ingen problemer.
Avatar billede richardjensen Seniormester
28. juni 2014 - 14:09 #6
Du skal i 'Funktioner* - 'Kontoindstillinger' - 'kopier & mapper' - og markere 'anbring kopi i mappen sendt'
Avatar billede 220661 Ekspert
28. juni 2014 - 14:19 #7
Tænker på om det skulle være det der optimeringsprogram der ligger og kører i baggrunden, og du derfor ikke kan reparere mappen.
Har du prøvet at om installere Thunderbird?
Det kan man godt gøre og passe på det der er på Thunderbird.
Man kopierer simpelthen mappen som bruger data ligger i ud på en usb pind, så man kan fjerne programmet og installere igen.
https://support.mozilla.org/en-US/kb/profiles-tb
Jeg har selv flyttet Thunderbird til flere computere på den måde.
Eller også kan man bruge Mozbackup.
http://mozbackup.jasnapaka.com/
Avatar billede 1Dorte Guru
28. juni 2014 - 15:37 #8
Hej RicardJensen. Bingo - mit problem er løst. Tak for det. Du kan sende et svar, så får du point.
Hej 220661. Tak for tippet. Hvis jeg gør, som du siger, bevarer jeg så alle mail-adresser i adressebogen + mails? Bare lige til en anden gang. Mange tak for din forsøg på at hjælpe mig.
Avatar billede 220661 Ekspert
28. juni 2014 - 15:43 #9
Ja det er det hele der kommer over. :-)
Velbekomme.
Tak til richardjensen for indlæg. Godt at vide en anden gang man måske får problemer med dette :-)
Avatar billede 1Dorte Guru
28. juni 2014 - 15:48 #10
Tak.
Avatar billede richardjensen Seniormester
28. juni 2014 - 16:37 #11
Banko - godt problemet er løst.