Avatar billede perav Nybegynder
28. juni 2014 - 20:04 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

linksys wrt160n v2 som access point

Jeg skal til Tyrkiet her i ferien og vi plejer at bo på 8 sal, men det trådløse netværk dernede, kan kun nå op på vores balkon, det når ikke ind i lejligheden, derfor tænkte jeg at jeg ville se om min "gamle" router kunne agerer Access point på balkonen så vi kunne få signalet ind i lejligheden.

Jeg har prøvet at kigge på internettet med syntes ikke helt jeg kan finde noget som kan bruges.

Spørgsmålet er om nævnte router kan agerer Access point og hvordan skal jeg gøre det ???

Er der en af jer som kan guide mig med opsætningen???
Avatar billede Blueeyez Mester
28. juni 2014 - 20:10 #1
Vil anbefale en wn2500rp fra netgear.. Den router du har skal mig bekendt bruge kabel for at få signalet.. Hvilket den fra netgear ikke kan, men den fanger det trådløse signal og sender det videre..
Avatar billede perav Nybegynder
29. juni 2014 - 00:48 #2
Ok takker for svar, jeg prøver om jeg kan finde en repeater i Tyrkiet, kan ikke nå at få en hjem inden jeg rejser.
Avatar billede Blueeyez Mester
29. juni 2014 - 10:37 #3
Helt iorden :-)
Smider et svar, da jeg antager dette er løsningen.
Avatar billede perav Nybegynder
03. juli 2014 - 15:27 #4
Så er jeg ankommet til Tyrkiet og har købt et access point desværre var der ikke så meget at vælge mellem, så jeg har købt et Airties Air 4310 desværre er der kun en manual med på tyrkisk og det er jeg ikke så skrap til. Umiddelbart er den ganske enkel men jeg kan ikke få den til at virke. Jeg kan godt se den på vores tablet/iPad samt mobiler, men jeg kan ikke logge på den. Jeg mente at jeg kunne komme ind i den når jeg kunne se den, og iflg. Det jeg kan tyde mig frem til skulle jeg kunne logge på den via en browser på en ip adresse som hedder 192.168.2.254 og der skal kun logges på med password "admin" men der kommer ingenting frem "loginboks". Jeg lånte en tyrkisk pc her til morgen hvor jeg tilsluttede mit ap via pds-kabel men det lykkedes heller ikke at komme ind i ap.

Er der en som har en ide?
Avatar billede Blueeyez Mester
03. juli 2014 - 16:29 #5
Er ikke sikker, men du skal sætte cden i pcen og koble wifi extenderen til pcen med kabel. Derefter er det vidst nemt. De fremviste dog ingen brugbar guide..

Du skal dog være i rækkevidde med det trådløse netværk som du vil forbinde den til under installationen.
Avatar billede perav Nybegynder
03. juli 2014 - 19:24 #6
Jeg må prøve i morgen om jeg kan komme til deres router, min extender har en wps-knap og hvis routeren også har sådan en, skulle det jo være legende let resten :-)
Avatar billede perav Nybegynder
03. juli 2014 - 19:27 #7
Jeg prøvede i dag at køre CD'en ind på pc'en men jeg kunne fortsat ikke logge mig ind i en browser.
Avatar billede Blueeyez Mester
03. juli 2014 - 21:42 #8
Wps er ikke opsætningsrelateret. Din extender skal forbindes direkte til pcen med et lan kabel før det vil fungere.. Der må ikke være en anden router/switch imellem.
Avatar billede perav Nybegynder
26. juli 2014 - 23:30 #9
jeg valgte at droppe det, vi klarede os med den forbindelse vi kunne opnå på balkonen.

tak for hjælpen