Avatar billede Widefelix Novice
28. juni 2014 - 21:58 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Mærkelig lyd fra psu i spil

Hej eksperter. Jeg har en ca 2 måneders gammel computer stående til gaming. Dsv 3 dage efter jeg havde fået den stoppede psu'en med at du og jeg kunne ikke tænde min computer, jeg sendte den derfor ind til Komplett og de vurderede at det ikke var min psu men kablerne til den, hvilket jeg synes lyder latterligt. Så jeg fik den samme psu igen og kunne tænde min computer og den har fungeret lige siden. Nu er der bare kommet det problem at når jeg går ind i et spil som feks Watch Dogs, laver den små kritlyde. Og selvom jeg har et forholdsvis issoleret headset på er det rigtig irriterende at høre på. Jeg har prøvet mig frem med en dba+ måler på min telefon at finde mig frem til hvor lyden kom fra, da jeg målte inde i selve pc'en vurderede jeg med testen at lyden kom nede fra omkring der hvor psu'en er. Har hørt mange har haft problemer med deres Coil Whine fra en Corsair Psu, men ved ikke om jeg har samme problem. Jeg blev forholdsvis hurtigt træt af lyden, og vil gerne af med den. Min strømforsygning er en Corsair Cx 750M Bronze (Modulær) . Håber i kan hjælpe for er ved at være godt træt af det..
Avatar billede Blueeyez Mester
28. juni 2014 - 23:34 #1
Skriv de informationer der står på PSUen ned evt tag et billed gerne af dens serie nummer (noget unikt) kontakt komplett og se om de ombytter PSUen.

Når PSUen siger den følgnede lyd mig bekendt er det fordi den ikke kan levere strøm nok eller der bliver presset for meget strøm igennem den. og eller beskadigede komponenter i den som er ved at stå af.

Husk dog dette er vejlende og jeg henviser til komplett, da det lyder til du har en del garanti på den endnu? (Når den er under 6 mdr gammel har du fuld garanti så benyt dig af det).

Husk også som jeg nævner at skrive serie nummeret ned, hvis de påpeger at det er noget andet, men så alligevel skifter PSUen.
Avatar billede Widefelix Novice
28. juni 2014 - 23:42 #2
Altså den er ikke sådan høj, i lyden, men den ligger alligevel på 25 dba i lydtest. Så det du siger er at den er defekt? Og skal ombyttes? Det var lige det jeg havde frygtet. Gider næsten ikke til at sende den tilbage igen.
Avatar billede Blueeyez Mester
29. juni 2014 - 00:25 #3
Hvis det du oplyser er korrekt så ja. Du kan kontakte komplett om det og evt sende en video/lyd optagelse til dem så kan de bedømme, men hvor gammel er den?
Avatar billede Widefelix Novice
29. juni 2014 - 09:47 #4
Lige så gammel som resten af computeren. Tror du det er muligt at vise dem det også sender de en ny, uden jeg skal gøre noget?
Avatar billede Widefelix Novice
29. juni 2014 - 09:48 #5
Kan ikke se hvorfor den ikke skulle lave strøm nok, min ven har 600w versionen med et 780 og det kører uden problemer, men det er nok fordi min er defekt.
Avatar billede Blueeyez Mester
29. juni 2014 - 10:36 #6
Du kan prøve.
Det er nemlig det  jeg mener :-)

Corsair er nu en meget godt PSU producent mig bekendt, så vil påstå du blot er uheldig..

En mulighed. Dit grafikkort skal vel have et 6 pin kabel i sig? Har din PSU ikke 2 af dem? Hvis så prøv at skift og se om det gør en forskel. (Tvivler godt nok, men kan jo være).
Avatar billede Widefelix Novice
29. juni 2014 - 10:43 #7
Jo den kører en 6+2 pin og en 6 pin, har prøvet at skifte men der sker ingenting
Avatar billede Widefelix Novice
29. juni 2014 - 11:19 #8
Okay nu har jeg lige fundet ud af at den gør det hele tiden og ikke kun i spil :(
Avatar billede Widefelix Novice
29. juni 2014 - 11:31 #9
Den er helt klart værst i spil, men har optaget lidt film med min ipad med dba test på telefon, og i mappen ligger også lydoptagelsen fra telefon på samme tidspunkt
Avatar billede Widefelix Novice
29. juni 2014 - 16:50 #11
Er det bevis nok til jeg kan sende det videre til Komplett?
Avatar billede Widefelix Novice
14. juli 2014 - 21:21 #12
Sorry har glemt at lukke den her lægger et svar og du får point :)
Avatar billede Widefelix Novice
17. august 2014 - 11:53 #13
H