Avatar billede martin_moth Mester
28. juni 2014 - 22:51 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

HP Photosmart vil kun skrive rød

Har en HP Photosmart 5014.
den har stået stille et års tid - nu har jeg købt nye patroner.

Den vil kun printe røde farver ud. Skriverjeg i word med rød, grøn, blå, sort tekst, kommer kun den røde ud.

Fotos bliver helt røde.

Har kørt printerens "renseprogrammer" osv. taget patronerne ind og ud, har tjekket at de er fyldte osv.

Nogle ideer?
Avatar billede martin_moth Mester
28. juni 2014 - 23:04 #1
PS: Har nyeste driver installeret...
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
29. juni 2014 - 09:16 #2
Det er et problem for alle blækprintere. Efter længere tids stilstand er dyserne i printhovedet blokeret af indtørret blæk, og renseprogrammet kan ikke presse det ud.
Kun de printere, hvor printhovedet er en del af blækpatronen, kan reddes ved at lade dem stå på et stykke vådt køkkenrulle natten over. Men her ville problemet også være løst med de nye blækpatroner. Så desværre...
Venlig hilsen
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
29. juni 2014 - 09:54 #3
Tilføjelse:
Jeg havde et lignende problem med min Epson printer. Kun fordi den ellers skulle på lossepladsen, turde jeg eksperimentere. Den snaskede skumgummipude, printhovedet hviler på under stilstand, rensede jeg og erstattede snasket med sprinklervæske fra bilen. Den virker endnu, men så heldig er man sjældent.
Avatar billede 220661 Ekspert
29. juni 2014 - 16:00 #4
Ved ikke om det kunne hjælpe at tilføje rensevæske direkte i de huller hvor farvepatronerne sidder i, for at løsne op på det udtørrede blæk?
Man kan købe rensevæske til blækprintere. Fyldte selv for nogle år siden, og her brugte jeg rensevæske når den skrev stribet og renseprogrammet ikke kunne klare det. Jeg brugte trykSpar som blæk som leverandør:http://www.trykspar.dk/shop/index.php?main_page=product_info&cPath=108&products_id=772
Min gamle printer (HP Officejet G55) er som FinnRasmussen beskriver
Avatar billede 220661 Ekspert
29. juni 2014 - 16:07 #5
Er printhovedet totalt stoppet, og ikke kan renses kan det sandsynligvis ikke betale sig at reparere den. Mener disse hoveder er meget dyre at købe.
Avatar billede 220661 Ekspert
07. juli 2014 - 19:41 #6
Er du kommet videre martin?
Avatar billede martin_moth Mester
15. september 2015 - 12:41 #7
nope. Den er skrottet og jeg får aldrig en blækprinter igen. Smid svar
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
15. september 2015 - 16:47 #8
Ikke point.
Avatar billede 220661 Ekspert
15. september 2015 - 18:01 #9
Heller ikke her :-)
Du lukker bare :-)
Avatar billede martin_moth Mester
06. februar 2016 - 06:06 #10
Luk