Avatar billede hans01 Nybegynder
29. juni 2014 - 06:31 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

hvorfor kan jeg ikke få min footer på plads

På min side www.anlægsgartner-sjælland.dk har jeg en footer som jeg ikke kan få til at floate som den skal, på de efterfølgende sider er der ingen problemer. Er der en der lige kan se hvad der sker.
Avatar billede Slater Ekspert
29. juni 2014 - 07:45 #1
Hvad skal den da gøre?
29. juni 2014 - 08:12 #2
Jeg kan ikke fortælle dig hvad løsningen er, men måske kan jeg hjælpe dig på vej med den følgende observation.

Det der driller dig synes at være linkene til facebook og twitter der skal floate left og sidde ved siden af hinanden, men på home siden floater de ikke.  De to links sidder i en menu, og de skal floate ved hjælp af denne css kode:

.menu {
    float: left;
    list-style: none outside none;
    margin: 10px;
}

Det pudsige er, at mens din css kode generelt sidder i stylesheetet  image-slider/engine1/style.css, så sidder ovennævnte css kode et helt andet sted, i et dokument http://www.anlægsgartner-sjælland.dk/om-anl%C3%A6g-gr%C3%A6spl%C3%A6ne.html .  Af en eller anden årsag anvender home siden ikke dette dokument, kun de andre sider.

Men løsningen må vel ligge i, at du lægger den nødvendige css kode ind i dit hoved-stylesheet og så tilpasser templaten så også menuen i footeren tilgår dette stylesheet.
Avatar billede hans01 Nybegynder
04. juli 2014 - 04:44 #3
Hej Christian.

undskyld for min lidt forsinkede respons. Jeg kan godt se der er uorden i css systemet. Jeg havde prøvet at rydde lidt op i det ved at fjerne inline style og lægge dem i CSS istedet. Det viser sig så at min index fil af en eller anden grund ikke vil læse filen rigtigt.

Jeg takker mange gange for dine altid gennemarbejde forslag. Læg lige et svar . og endnu engang tak..
04. juli 2014 - 07:00 #4
Ok, svar fra mig.