Avatar billede flemche Nybegynder
29. juni 2014 - 10:29 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke connecte til netwærk share over VPN.

Hejsa

Jeg har lige oprettet en VPN forbindelse på mit netværk.

Mit problem består i at jeg ikke kan connecte til mit netværk share som peger på min windows 2003 server.

Jeg har en QNAP NAS stående med flere netværks shares på som jeg sagtens kan tilgå, så hvorfor ikke mit server netværks share ??

SAMBA er slået til på min router så det er ikke det.

Jeg kan også godt pinge min server og logge på via RDP så det er måske noget i den firewall som er på serveren ??

Nogen ideer....

/Flemming
Avatar billede chalde Seniormester
29. juni 2014 - 21:38 #1
Hvordan forsøger du at forbinde til det? net use/premappet som drev inden vpn oprettes/andet?
Avatar billede flemche Nybegynder
29. juni 2014 - 22:50 #2
Egentlig på normal vis.

Jeg har sharet drevet på Win 2003 serveren.

Derefter gør jeg som jeg gør når jeg er på netværket:
\\Servernavn\sharenavn  - Tilknyttet et drevbogstav.

Jeg har også forsøgt med Net use f:\\servernavn\sharenavn

Jeg kan dog også se at de servere jeg har på netværket ikke kommer frem under Network i Explorer, som de gør med en maskine som er på netværket.

gad vide om det er noget med Explorer Network som ikke virker eller virker det bare ikke på en forbindelse gennem VPN??
Avatar billede chalde Seniormester
01. juli 2014 - 14:33 #3
Har du prøvet at forbinde til IP istedet for servernavnet?
Avatar billede flemche Nybegynder
14. august 2014 - 09:41 #4
Jeg har fundet andre løsninger.