Avatar billede flemche Nybegynder
29. juni 2014 - 16:53 Der er 4 kommentarer

Hvordan tilgår man sin apache & PHP installation på sin QNAP.

Hejsa

Jeg har en QNAP TS-639 med seneste firmware 4.0.7.
Indtil nu har jeg bare bruge den som file share men vil gerne bruge den som webserver.

Jeg har dog et par spørgsmål til de installerede web-programmer

Ved at bruge phpinfo(); kan jeg ser at der er installeret en PHP 5.3.26 og at php.ini ligger på "/etc/config/php.ini"

Men hvordan pokker for jeg editeret denne fil eller peger på den fra min html editor. Jeg mener QNAP'en kører som en Linux box men det har jeg ikke rigtig rodet med før. Skal man bruge putty eller et andet program for at editerer filen og er det overhoved muligt at pege på mappen i et windows program ??

Det samme gælder sådan set for den Apache som er installeret under "/usr/local/apache"

Håber der er en løsning.

/Flemming
29. juni 2014 - 16:59 #1
Du kan overføre filen (ftp, http, sftp...) til din Windows maskine og redigere den der eller redigere filen via konsol (telnet, ssh...) på NASen med en text editor - eks. nano, vim...
Avatar billede flemche Nybegynder
29. juni 2014 - 17:11 #2
Ja jeg fandt ud af at der længere nede på på "Web Server" siden på QNAP'en var en Edit knap til php.ini, så det løser ligesom det problem.

Jeg har forsøgt at FTP til QNAP'en men der kommer ikke nogen folder frem med stien /etc/config/, hvordan mener du jeg kan til gå den ???

Mit Web editor skal også have stien til php.exe som idag er installeret på en win 2003 server "F:\Program Files\PHP\php.exe"

hvordan gør jeg det med NAS boksen ????
29. juni 2014 - 19:23 #3
"Jeg har forsøgt at FTP til QNAP'en men der kommer ikke nogen folder frem med stien /etc/config/, hvordan mener du jeg kan til gå den ???"

Det skyldes nok at rod mappen er sat til en mappe som er lægere nede, og du derfor ikke kan tilgå etc mappen.

"Mit Web editor skal også have stien til php.exe som idag er installeret på en win 2003 server F:\Program Files\PHP\php.exe

hvordan gør jeg det med NAS boksen ????"

Jeg antager at det for for at kunne eksekvere PHP koden i dit udviklingsmiljø, det er nok tiltænkt at du installere PHP på samme maskine som du har din web editor.
Avatar billede flemche Nybegynder
14. august 2014 - 09:38 #4
Sorry for mit sene svar, men jeg fandt ud af at man selvfølgelig skal bruge putty for at tilgå div. mappe strukturer da det jo en en unix/Linux som ligger på NAS boksen.

Skriv hvis du vil have dine point.

/Flemming