Avatar billede ivano Nybegynder
30. juni 2014 - 00:24 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

USB boot windows 7

Hej Experter!

Jeg har problemer med at oprette en bootable USB med microsofts eget software "win7 usb download tool". Hver gang jeg prøver får jeg at vide til sidst, at filerne blev kopieret til usb'en, men den kunne ikke gøres bootable pga. problemer med at køre bootsect.exe.

Jeg har søgt med lys og lygte på internettet, men de henvender sig til folk som prøver at bruge toolet til at oprette en boot usb fra et 32-bit system. Men jeg bruger et 64bit system til at oprette usb'en.

Jeg har prøvet at lægge bootsect.exe ind i mappen hvor toolet er installeret, men stadig samme fejl. Jeg har sågar prøvet at gøre det på en anden maskine hvor der er installeret win7 64bit (min er win 8.1).

Jeg aner simpelthen ikke hvad det er jeg gør forkert, please help!
Avatar billede poko1 Ekspert
30. juni 2014 - 07:20 #1
Det kunne tyde på at din ISO Fil er defekt!
Avatar billede Slettet bruger
30. juni 2014 - 09:44 #2
Hvis det ikke hjælper med en anden Iso så prøv med dette lille program: http://rufus.akeo.ie/
Avatar billede ivano Nybegynder
30. juni 2014 - 12:38 #3
poko1, jeg har prøvet to forskellige iso'er. Men jeg prøvede lige at hente fra kilden igen, og den laver stadig samme nummer.
Nu har jeg prøvet rufus, og det virkede, så tak til geron! :)
Men det er da mærkeligt at det bare ikke ville fungere med den anden...

Så må vi se om den booter som den skal...

geron skriver du lige et svar?
Avatar billede Slettet bruger
30. juni 2014 - 12:42 #4
Tak, men jeg samler ikke på point, aner ikke hvad man skal med dem:-)
Avatar billede ivano Nybegynder
30. juni 2014 - 13:06 #5
Nå okay, ved jeg heller ikke :P

Men jeg kunne stadig ikke rigtig få det til at fungere. Jeg kan så også forstå at man frarådes at downgrade til win 7 på en win 8 maskine. Selvom jeg hader hader hader win8 må jeg nok bare leve med det indtil de laver et bedre system :(
Avatar billede Slettet bruger
30. juni 2014 - 13:11 #6
Hvis du har win8, men ejer en win7, kan det godt lade sig gøre.
Men man er nød til at overskrive C-drevet for gamle data, som jo ikke forsvinder med en formatering, og som  kan lave koks i en ny installation.
Avatar billede poko1 Ekspert
30. juni 2014 - 13:33 #7
Så sidder du sikkert mad en Pc hvor der køres UEFI på Harddisken og så er din harddisk i PPT format i stedet for MBR ?
Avatar billede poko1 Ekspert
30. juni 2014 - 13:50 #8
Avatar billede ivano Nybegynder
30. juni 2014 - 14:33 #9
Ja det er nok en GPT, da MBR er nedtonet, aner ikke hvad det vil sige dog...

Men jeg dropper Win7, da det lyder til at folk har problemer med at computeren bliver langsommere og nogle nyere bios ikke har særlig god kompatibilitet med win 7...

Jeg har bare haft så mange "watchdog violations" aka BSOD i win8. Og aldrig haft problemer på min gamle ASUS med win 7. Den nye er også ASUS.
For slet ikke at tale om Win8's elendige design!
Avatar billede Slettet bruger
30. juni 2014 - 15:57 #10
Angående win8 elendige design. Kender du Classic shell? Hvis ikke kan du glæde dig, du kan få win7 start menu igen.
http://www.classicshell.net/

Hvis du vil, kan du få MBR igen, men det kræver først, at alle partitioner slettes. GTP er, så vidt jeg kan se, ikke til nytte for almindelige brugere. Man kan lave mere end 4 primære partitioner og umiddelbart sætte en HDD på 3TB til bundkortet. Og hvad så?
Avatar billede ivano Nybegynder
30. juni 2014 - 16:11 #11
Det lyder ikke dumt med det classicshell der. Kan være jeg skulle se nærmere på det :)
Avatar billede poko1 Ekspert
30. juni 2014 - 17:18 #12
Jeg har lavet en vejledning med nogle links du kan få brug for
http://gratisupload.dk/vis/705880
Avatar billede ivano Nybegynder
30. juni 2014 - 17:56 #13
Tak, men det virker noget omstændigt i forhold til det der classicshell. Det fungerer upåklageligt indtil videre og er super nemt.
Avatar billede ivano Nybegynder
15. juli 2014 - 01:58 #14
lukket