Avatar billede jolinda Novice
01. juli 2014 - 19:22 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Slet rækker der ikke indeholder nogle givet søgeord i Excel

Hej :-)

Jeg har et Excel ark, hvor der er nogen givne søgeord. Du kan downloade Excel arket her: https://www.dropbox.com/s/avuvtzoruoc67dm/S%C3%B8geord.csv?dl=1.

Jeg kunne godt tænke mig at slette alle de rækker, som ikke indeholder nogle givet søgeord. Det kan fx være "hvad" og "hvor". Så der kun er de søgeord tilbage i Excel arket, hvor enten "hvad" og "hvor" indgår i søgeordet.

Er det muligt, og hvordan gør jeg det?

Håber der er nogen der kan hjælpe :-)
Avatar billede store-morten Ekspert
01. juli 2014 - 20:34 #1
Prøv med "Filter"

I Exel 2010
Fanen "Data" --> "Sorter og filtrer"

Tilføj først en linie med en overskrift i A1
Stå i celle A1 --> Fanen "Data" --> "Sorter og filtrer" og tryk på "Filtrer" knappen.

Klik på pilen til højre i A1
Vælg --> "Tekst filtre" --> "Indeholder ikke" --> tast søgeord.
Indtast evt. flere søgeord --> tryk OK.

Marker rækker, og højreklik på markering --> vælg "Slet række"

Prøv i en kopi af arket ;-)
Avatar billede jolinda Novice
01. juli 2014 - 22:32 #2
Tusind tak, Store-Morten! :-)
Helt perfekt.

Hvis du skriver det som et svar, kan jeg give dig point :-)
Avatar billede store-morten Ekspert
01. juli 2014 - 22:36 #3
Velbekomme